"Πονηρά" παιχνίδια με την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης


O ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΗΣ ΔΑΝΙΑΣ ΠΙΕΖΕΙ ΤΗΝ Ε.Ε. ΣΤΟ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΚΑΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2030. ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΟΜΩΣ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΝΟΤΟ. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 5/10/2019

Οι πιέσεις που ασκούνται σε επίπεδο ΕΕ για την μείωση των ρύπων από την αυτοκινητοβιομηχανία αρχίζει να παίρνει διαστάσεις υστερίας, καθώς χώρες όπως η Δανία πιέζουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επισπεύσει την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το αργότερο μέχρι το 2030.

Αν και η νέα πρόεδρος της Κομισιόν Ursula van der Leyen θέλει να κάνει την Ευρώπη την πρώτη ήπειρο χωρίς εκπομπές ρύπων έως το 2050, αυτό φαίνεται ότι δεν αρκεί στον υπουργό περιβάλλοντος της Δανίας, Dan Jorgensen ο οποίος θέλει να φέρει αυτό το ορόσημο στο 2030.

Η μέχρι τώρα θέση της ΕΕ είναι να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 40% έως το 2030, και να τις μηδενίσει έως το 2050. Η Δανία όμως έχει άλλη γνώμη και θεωρεί ότι πρέπει να βιαστούμε.

Ήδη από το 2018 η χώρα έχει ανακοινώσει ότι θα απαγορεύσει τα αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου στην χώρα από το 2030. Και ο υπουργός της πρότεινε και σε άλλες χώρες να κάνουν το ίδιο έτσι ώστε να πιέσουν την Κομισιόν να επισπεύσει τα χρονοδιαγράμματά της. 

Μάλιστα ο Jorgensen είπε ότι αν δεν συμφωνηθεί στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα μπορούσε η κάθε χώρα ξεχωριστά να προχωρήσει στην απαγόρευσή τους. To θέμα βεβαίως είναι ότι η Δανία δεν έχει αυτοκινητοβιομηχανία ενώ το "οικολογικό" αφήγημα πουλάει αρκετά σε ένα μάλλον ασταθές πολιτικό σκηνικό στην χώρα.

Πάντως χώρες όπως η Λιθουανία, η Σλοβενία και η Βουλγαρία υποστήριξαν ότι αν ήταν να γίνει κάτι πρώτα, αυτό θα ήταν να σταματούσαν οι πωλήσεις παλαιάς τεχνολογίας μεταχειρισμένων στις χώρες τους και κυρίως στην Ανατολική Ευρώπη.

Όμως σ' αυτή την πρόταση διακυβεύονται πολλά χρήματα και κέρδη των πλούσιων χωρών (μεταξύ αυτών και η Δανία) οπότε ακολουθείται η εύκολη τακτική της εθελοτυφλίας με μπόλικη οικολογική φανφάρα.