Porsche: «Τσιμπάει» τις τιμές προς τα πάνω για να αντιμετωπίσει τα υψηλά κόστη παραγωγής


Η Porsche σχεδιάζει αυξήσεις στον τιμοκατάλογό της σε Ευρώπη και ΗΠΑ για να «καταπολεμήσει» τα διαρκώς αυξανόμενα κόστη παραγωγής.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 8/5/2023

Η Porsche αναμένεται να αυξήσει τις τιμές των μοντέλων της σε δύο βασικές αγορές της, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, σύμφωνα και με δημοσίευμα του Reuters, προκειμένου να τα «βάλει» με το αυξημένο κόστος παραγωγής. Συνεχίζοντας να αντιμετωπίζει προβλήματα που αφορούν τις εφοδιαστικές αλυσίδες, η αυτοκινητοβιομηχανία προχωρά σε αυξήσεις της τάξης του 4-8%.

Τα συγκεκριμένα προβλήματα αφορούν κυρίως τα microchip και κάποια μέρη του συστήματος θέρμανσης της ηλεκτρικής Taycan, όμως οι ειδικοί της εταιρείας προβλέπουν ότι το θέμα θα επιλυθεί μέσα στους επόμενους μήνες, όπως ανέφερε ο Lutz Meschke, Οικονομικός Διευθυντής της Porsche πριν μερικές μέρες.

Παρά τα προβλήματα και τις ελλείψεις, η Porsche κατάφερε να σημειώσει λειτουργικό κέρδος 1,84 δις ευρώ, ενώ τα έσοδα εκτοξεύτηκαν στα 10,1 δις ευρώ στο πρώτο τρίμηνο. Αυτό αποτελεί αύξηση 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους, όταν οι ελλείψεις των εφοδιαστικών αλυσίδων βρισκόταν στο απόγειό τους.

Η Κίνα φαίνεται να έπαιξε μεγάλο ρόλο σε αυτήν την αύξηση, αφού οι πωλήσεις στη συγκεκριμένη αγορά αυξήθηκαν κατά 18%, στις 80.767 μονάδες για το ίδιο διάστημα. Αυτή η επίδοση αναμένεται να βοηθήσει τους Γερμανούς να επιτύχουν τον στόχο που έχουν θέσει για το 2023: Να αυξήσουν το κέρδος των πωλήσεων από το 17 στο 19%, που μεταφράζεται σε αύξηση από τα 40 στα 42 δις ευρώ. Σύμφωνα με την Porsche, το καθαρό κέρδος των πωλήσεων ήταν 18,2% στο πρώτο τρίμηνο.

Το λειτουργικό κέρδος στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες της αυτοκινητοβιομηχανίας υποχώρησε στα 86 εκατ. ευρώ (προηγ. 102 εκατ. ευρώ), κάτι που αποδίδεται στην εκτίμηση των αντισταθμιστικών επιτοκίων και παραγώγων, όπως και την επίδραση της αύξησης του επιτοκίου χρηματοδότησης των προϊόντων.

Η Porsche στοχεύει να «κοντράρει» τη Ferrari, περνώντας σε μία ανώτερης βαθμίδας αγορά που απευθύνεται σε πιο εύπορους πελάτες. Το νέο ηλεκτρικό SUV που θα τοποθετηθεί πάνω από την Cayenne στην γκάμα της εταιρείας, αναμένεται να αυξήσει τα λειτουργικά περιθώρια κατά πάνω από 20%.