Πώς εξηγείται η πτώση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου για τον Σεπτέμβριο;


Μείωση κατά 17,2% σημείωσαν οι ταξινομήσεις στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου για τον Σεπτέμβριο η οποία όμως είναι οφείλεται σε συγκεκριμένες συγκυρίες και ήταν αναμενόμενη. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/10/2018

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Σεπτέμβριο 2018 υπήρξαν μειωμένες κατά -17,2% ως προς το μήνα Σεπτέμβριο 2017.

Συνολικά, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +20,4% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2017.

Η πτώση ταξινομήσεων του περασμένου Σεπτεμβρίου, οφείλεται στην επίσπευση από τους διανομείς πωλήσεων που θα υλοποιούνταν στην συνέχεια. Η αγορά αυτοκινήτου σε επίπεδο διμήνου (Αύγουστος-Σεπτέμβριος) παρουσιάζει αύξηση +14,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. 

Σημειώνεται ακόμη πως η αγορά αυτοκινήτου κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2018 κινήθηκε -61,6% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο προ κρίσης (2000-2009).

Στα καινούργια φορτηγά δεν παρατηρείται μεταβολή (+0,0%) από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις σημείωσαν αύξηση +21,8% ως προς το 2017.