Πώς η Porsche εξελίσσει τη Macan EV σε ψηφιακό περιβάλλον και πραγματικές συνθήκες


Έχουμε δει αρκετά πρωτότυπα σχέδια από την επερχόμενη, πλήρως ηλεκτρική Macan, και τώρα η Porsche αποφάσισε να μας δείξει συνοπτικά πως εξελίσσει το καινούριο της ηλεκτρικό SUV.

  • 12/5/2021

Παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξης της Macan EV γίνεται ψηφιακά, οι δοκιμές στον «αληθινό» κόσμο είναι πολύ σημαντικές, σύμφωνα με τον Michael Steiner, Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής και υπεύθυνος στο τμήμα R&D της Porsche.

«Τα τεστ σε κλειστές εγκαταστάσεις και στους δρόμους μας βοηθάνε να εξασφαλίσουμε ότι το αμάξωμα, η αξιοπιστία των υλικών, του λογισμικού και η ευστάθεια του αυτοκινήτου ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις μας», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με την εταιρεία, τη στιγμή που θα ξεκινήσει η διάθεση της ηλεκτρικής Porsche Macan το 2023, τα πρωτότυπα δοκιμών θα έχουν καλύψει ανά τον κόσμο και σε μία μεγάλη ποικιλία διαφορετικών συνθηκών περί τα 3 εκατομμύρια χιλιόμετρα.

Για να φτάσει σε αυτό το σημείο όμως, το μοντέλο περνάει πρώτα από ψηφιακές δοκιμές. Σύμφωνα με την Porsche, έτσι εξοικονομείται χρόνος και χρήμα, επιτρέποντας στους μηχανικούς να κάνουν τεστ σε ψηφιακά πρωτότυπα. Ο Γερμανός κατασκευαστής ισχυρίζεται ότι διαθέτει 20 ψηφιακά πρωτότυπα της ηλεκτρικής Macan τα οποία χρησιμοποιούνται για διαφορετικά τεστ το καθένα.

Αυτό σημαίνει πως τμήμα εξέλιξης (θερμοδυναμικής, αεροδυναμικής, κλπ.) έχει και το δικό του μοντέλο. Για να διασφαλίσουν πως όλοι κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση, τα δεδομένα από κάθε δοκιμή αξιολογούνται έτσι ώστε για παράδειγμα οι μηχανικοί που είναι υπεύθυνοι με τον ήχο να μην ζητήσουν κάτι το οποίο θα κρατούσε πίσω την εξέλιξη της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου.

Πράγματι, οι αεροδυναμιστές είναι οι πρώτοι που κατασκευάζουν το μοντέλο για το αυτοκίνητο δοκιμής.

«Ακόμη και οι πολύ μικρές βελτιώσεις στη ροή του αέρα μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά. Οι μηχανικοί μας χρησιμοποιούν επί του παρόντος προσομοιώσεις για να βελτιστοποιήσουν λεπτομέρειες, όπως οι αγωγοί ψύξης. Οι υπολογισμοί δεν λαμβάνουν υπόψη μόνο τις θέσεις των επιμέρους εξαρτημάτων αλλά επίσης αντικατοπτρίζουν και τις διαφορετικές θερμοκρασιακές διαφορές που θα συναντήσει κανείς στην πραγματική ζωή», δηλώνει ο Thomas Wiegand, επικεφαλής του τμήματος αεροδυναμικής της Porsche.

Ειδικά για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο η χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση είναι πολύ σημαντική. Με τις προσδοκίες για την αυτονομία να είναι υψηλές, το κόστος των μπαταριών εξίσου, ένα πιο ευέλικτο αυτοκίνητο θα έχει μεγάλη διαφορά.

Η μεγάλη πρόκληση είναι να υπάρχει καλή ροή αέρα στις μπαταρίες ώστε να διατηρήσουν την ιδανική θερμοκρασία τους από τους 20 έως τους 70 βαθμούς Κελσίου.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η ηλεκτρική Porsche Macan θα παρουσιαστεί επίσημα το 2023 και θα βασίζεται στο δάπεδο Premium Platform Electric (PPE), όπως και η Taycan, διαθέτοντας και αυτή ένα προηγμένο ηλεκτρικό κύκλωμα 800 V.

Μόλις ξεπεραστεί αυτή η πρόκληση, τότε κατασκευάζονται και τα πρωτότυπα. Είναι ακριβά, όμως, οπότε η εταιρία πρέπει να είναι σίγουρη ότι οι δοκιμές της θα έχουν αποτέλεσμα. Οι πληροφορίες που δέχεται η εταιρία είναι προς 2 κατευθύνσεις. Τα πρωτότυπα δεν θα βοηθήσουν μόνο στην επικύρωση των ψηφιακών δοκιμών, αλλά και τα δεδομένα τους θα επιστρέψουν πίσω στον προσομοιωτή, ώστε οι μελλοντικές δοκιμές να είναι καλύτερες. Και αυτό είναι σημαντικό γιατί η Porsche έχει μεγάλες απαιτήσεις από την  Macan EV.

H Porsche Macan EV θα κυκλοφορήσει το 2023, ακολουθώντας το λανσάρισμα της συμβατικής Macan, η οποία θα γίνει μέσα στο 2021.

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον κόσμο του αυτοκινήτου.