Πώς καταφέρνει η Dacia να εξελίσσεται σε success story της ευρωπαϊκής αγοράς;


Όταν αγοράστηκε για μόλις 50 εκατομμύρια δολάρια το 1999 από την Renault κανείς δεν πίστευε την ανάπτυξη που θα είχε η ρουμάνικη εταιρία δύο δεκαετίες αργότερα.
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: DACIA.
  • 8/9/2018
Αν και δεν έχει παρουσιάσει κανένα πραγματικά καινούργιο αυτοκίνητο από το 2012, ούτε ενσωματώνει στα αυτοκίνητά της την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα, η Dacia καταφέρνει να σημειώνει διαρκώς ρεκόρ πωλήσεων τα τελευταία χρόνια. Και να αποτελεί έναν από τους πυλώνες της μεγάλης κερδοφορίας του Renault Group.
 
Για φέτος η εταιρία βρίσκεται καθ' οδόν προς ένα νέο ρεκόρ, την πώληση 700.000 μονάδων, μεταξύ των οποίων 550.000 στην Ευρώπη. Αξίζει απλά να θυμηθούμε ότι το 2008 ο αριθμός των συνολικών πωλήσεων ήταν μόλις 250.000 παγκοσμίως. Παράλληλα πολλές χιλιάδες από Dacia πωλούνται σαν Renault σε χώρες εκτός Ευρώπης, όπως στην Λατινική Αμερική, την Ρωσία, την Αφρική και την Μέση Ανατολή.
 
Η συνταγή των μάνατζερ της Renault είναι απλή. Χρησιμοποιούν μόνο τις υπάρχουσες τεχνολογίες, κρατούν την λίστα των έξτρα σχετικά περιορισμένη, αποφεύγουν τις εκπτώσεις και τις προσφορές, και χτίζουν την εμπιστοσύνη του καταναλωτή με προσγειωμένο τρόπο χωρίς πανάκριβες διαφημιστικές καμπάνιες.
 
Οι πωλήσεις της Dacia ανέβηκαν κατά 16% για το πρώτο εξάμημο του 2018 μετά την
εμφάνιση του επανασχεδιασμένο Duster. Άνοδο όμως παρουσιάζουν τόσο οι πωλήσεις του Sandero όσο και οι πωλήσεις του Dokker Van. Η εξήγηση είναι ότι μία νέα γενιά από αγοραστές της Dacia μεγαλώνουν στην πορεία του χρόνου, χωρίς να έχουν υπόψη τους την εικόνα της εταιρίας από τα δύσκολα χρόνια.
 
Έτσι πλέον το 55% από τους αγοραστές της Dacia παραμένουν πιστοί στην εταιρία όταν αγοράζουν καινούργιο αυτοκίνητο. Περίπου ένα 10% έρχεται από την Renault ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από αγοραστές που δεν απευθύνονται στην αγορά ενός μεταχειρισμένου ή από άλλες μάρκες. Μέσα στην μάρκα, οι αγοραστές των Logan και Sandero κινούνται στο πιο upper class Duster. 
 
To πιο σημαντικό από όλα αυτά είναι ότι οι τιμές είναι ιδιαίτερα χαμηλές στις ευρωπαϊκές αγορές, ενώ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το νέο Duster, που ξεκινά από τα 11.990 ευρώ στην Γαλλία, τιμή που είναι ίδια ακριβώς με το προηγούμενο μοντέλο (κάτι εξαιρετικά σπάνιο για την αυτοκινητοβιομηχανία).
 
 
Πρόκειται για το φαινόμενο της "έξυπνης αγοράς" υποστηρίζουν τα στελέχη της εταιρίας, παρομοιάζοντας την Dacia με άλλες ποιοτικές αλλά προσιτές μάρκες όπως τα H&M ή την Ryanair. Tα κόστη επίσης κρατούνται σε χαμηλά επίπεδα (για παράδειγμα οι πόρτες του νέου Duster είναι οι ίδιες με αυτές του προηγούμενης γενιάς Logan), κάτι που αφ' ενός μειώνει το κόστος και από την άλλη εξασφαλίζει πολύ μικρή επιβάρυνση στα ανταλλακτικά.
 
Σήμερα η Dacia σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει την μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας εταιρία που αγόρασε η Renault το 1999, όταν ακόμα κατασκεύαζε παραλλαγές του Renault 12 με μεγάλα προβλήματα ποιότητας και αξιοπιστίας. Το Logan που παρουσιάστηκε το 2004 άλλαξε όλη την πορεία της εταιρίας, και αν και απευθυνόταν αρχικά στην Ανατολική Ευρώπη έγινε μεγάλη επιτυχία και στην Δυτική Ευρώπη, ανάμεσα σε πελάτες που ζητούσαν ένα πολύ φθηνό και αξιόπιστο αυτοκίνητο.
 
Πάντως η Renault επένδυσε στην Dacia πάνω από 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ, μεταξύ των οποίων και 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ για να μετατρέψει το εργοστάσιο στο Πιτέστι σε μία μοντέρνα και αξιόλογη μονάδα κατασκευής σύγχρονων αυτοκινήτων. Τώρα το εργοστάσιο μπορεί να κατασκευάζει ένα αυτοκίνητο κάθε 54 δευτερόλεπτα, περίπου 450.000 το χρόνο, ενώ χρησιμεύει για την παραγωγή και εξαρτημάτων για τα αυτοκίνητα της "μαμάς" Renault.
 
Στο εργοστάσιο δουλεύουν πάνω από 12.000 εργάτες και τουλάχιστον 800 ρομπότ, ενώ δεκάδες προμηθευτές βρίσκονται γύρω από το εργοστάσιο παρέχοντας τις πρώτες ύλες.
 
Το μέλλον πλέον φαντάζει ιδιαίτερα ευοίωνο, καθώς πέρσι το 49% της Renault πωλείται εκτός Ευρώπης, με την Dacia να έχει ένα 19% των συνολικών πωλήσεων. Το 2017 η Renault πούλησε 1,4 εκατομμύρια μοντέλα χαμηλού κόστους, τα περισσότερα εκ των οποίων ήταν Dacia Logan. Ο Carlos Ghosn ελπίζει ότι αυτό το νούμερο θα φθάσει στα 2 εκατομμύρια μονάδες το 2022, με την Ευρώπη να παρουσιάζει μια στασιμότητα στην ανάπτυξή της αλλά αντίθετα να υπάρχει αύξηση της ζήτησης στις αναπτυσσόμενες χώρες.
 
Τα μελλοντικά σχέδια προβλέπουν ένα νέο Sandero το οποίο θα βασίζεται στο δάπεδο της πέμπτης γενιάς του Clio που θα εμφανιστεί σε λίγο καιρό, και μία έκδοση του Duster με δυνατότητα για επτά θέσεις.
 
Το ερώτημα σχετικά με τα ηλεκτρικά και υβριδικά δεδομένα της νέας εποχής στην αγορά μένει να απαντηθεί, αν και όπως λένε τα στελέχη της, η εταιρία είναι ανοιχτή σε όλες τις τεχνολογίες, αλλά είναι και επίσης προσγειωμένη στην πραγματικότητα. Αν βρεθούν φθηνές και αξιόπιστες μπαταρίες, τότε είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι θα δούμε και το πρώτο ηλεκτρικό Dacia στις αρχές της νέας δεκαετίας.
 
Πηγή: Αutomotive News