Πόσο επιρρεπή είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο να πάρουν φωτιά;


Αμερικανική έρευνα παρουσιάζει στοιχεία που δείχνουν ότι τα EVs δεν συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες για να πάρουν φωτιά. Δείτε ποια κατηγορία είναι στην κορυφή της λίστας.

  • 19/1/2022

Σημαντικά στοιχεία αναφορικά με τις φωτιές στα αυτοκίνητα προκύπτουν μέσα από πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε το συμβουλευτικό ασφαλιστικό website AutoinsuranceEZ με έδρα την Αμερική. Χρησιμοποιώντας ως πηγές δεδομένα απ’ το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB), τη  Στατιστική Υπηρεσία Μεταφορών και Κυβερνητικά στοιχεία, η έρευνα καταλήγει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες για φωτιά αφού το 2021 σημειώθηκαν μόλις 52 περιπτώσεις στις ΗΠΑ.

Κατά την ίδια χρονική περίοδο, αναφέρθηκαν συνολικά 16.501 φωτιές σε υβριδικά και 199.553 σε οχήματα με κινητήρες βενζίνης. Πριν βιαστείτε να βγάλετε βιαστικά συμπεράσματα περιμένετε να δείτε την αναγωγή των παραπάνω αριθμών επί του συνόλου των οχημάτων που ταξινομήθηκαν. Σύμφωνα με τη έρευνα, λοιπόν, ανά 100.000 οχήματα βενζίνης μόλις σε 1.529.9 προκλήθηκε φωτιά, όταν ο ίδιος αριθμός για τα υβριδικά είναι υπερδιπλάσιος, δηλαδή 3.474,5. Τα ηλεκτρικά ήταν στην τρίτη θέση με μόλις 25.1 ανά 100.000 πωλήσεων.

Ο πιο συχνός λόγος που εμφανίζεται μέσα από την έρευνα ότι ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης παίρνει φωτιά είναι η σύγκρουση. Ως επιπλέον στοιχείο παρουσιάζεται ότι σχεδόν 560 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από φωτιά στο όχημά τους, στην πλειοψηφία των οποίων η πυρκαγιά προήλθε μετά από σύγκρουση.

Αντιθέτως, τα ηλεκτρικά και υβριδικά εμφανίζονται να παίρνουν πιο συχνά φωτιά λόγω των μπαταριών τους. Είναι γνωστό άλλωστε ότι η φωτιά που προέρχεται από μπαταρία είναι εξαιρετικά επιθετική και τίθεται πολύ πιο δύσκολα υπό έλεγχο από μία αντίστοιχη που προέρχεται από το καύσιμο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Στην έρευνα σημειώνεται πως οι 4 πιο μαζικές ανακλήσεις αυτοκινήτων που σχετίζονταν με ανάφλεξη το 2020 στις ΗΠΑ, αφορούσαν οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και έστειλε στο συνεργείο περισσότερα από 1.000.000 μονάδες!

Συμπερασματικά προκύπτει πως ο κίνδυνος πυρκαγιάς στα ηλεκτρικά οχήματα υφίσταται, αλλά τα στατιστικά δείχνουν ότι δεν είναι τόσο αυξημένος όσο η κοινή γνώμη θέλει να πιστεύει. Άλλωστε η φωτιά σε ένα ηλεκτρικό έχει την ικανότητα να διαδίδεται ως είδηση πολύ πιο γρήγορα από ότι μία σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και αυτό έχει παίξει σημαντικό ρόλο στο τι πιστεύει η πλειοψηφία για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.