Πόσο θα πρέπει να πληρώνουν τα ρυπογόνα οχήματα για να εισέλθουν στο κέντρο του Λονδίνου!


Νέο πρόστιμο στα ρυπογόνα οχήματα από το Δήμαρχο του Λονδίνου. Σκοπός του μ’ αυτό το μέτρο είναι να περιορίσει αισθητά τους αέριους ρύπους που πλήττουν την πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου και δυσχεραίνουν  τη ζωή των κατοίκων της.

  • 5/4/2017

Ο Δήμαρχος του Λονδίνου Sadiq Khan σχεδιάζει να καθιερώσει για τα πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα και φορτηγά ημερήσια χρέωση 12,50 λιρών, αν αυτά θέλουν να μπαίνουν στο κέντρο της πόλης από το 2019 κι ύστερα. Σκοπός του μ’ αυτό το μέτρο είναι να περιορίσει αισθητά τους αέριους ρύπους που πλήττουν την πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου και δυσχεραίνουν  τη ζωή των κατοίκων της.

Ο νέος Δήμαρχος, ο οποίος εξελέγη πριν ένα περίπου χρόνο και πάσχει από άσθμα, έχει υποσχεθεί να κάνει το Λονδίνο μια από τις πιο πράσινες πόλεις στον κόσμο, με περισσότερα ηλεκτρικά λεωφορεία και ακόμα περισσότερα σημεία φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Ultra Low Emission Zone (Ζώνη Χαμηλών Εκπομπών Ρύπων) θα ξεκινήσει να ισχύει από τον Απρίλιο του 2019 και όχι από τον Σεπτέμβριο του 2020 όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί. «Ο αέρας στο Λονδίνο είναι θανατηφόρος και δεν θα σταθούμε χωρίς να κάνουμε τίποτα», δήλωσε ο Khan. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι εντός των ημερών θα ξεκινήσει διαβούλευση για την επέκταση της ζώνης στο σύνολο των δρόμων του Λονδίνου από το 2020 τόσο για λεωφορεία και φορτηγά όσο και για πούλμαν.

Η Ultra Low Emission Zone θα ισχύει για όλα τα βενζινοκίνητα οχήματα που δεν πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 4 καθώς και για όλα τα πετρελαιοκίνητα που δεν πληρούν τα πρότυπα Euro 6.

Πολλές πόλεις όπως το Παρίσι, η Στουτγάρδη, η Αθήνα, οι Βρυξέλλες και η Μαδρίτη προσπαθούν να αφήσουν εκτός του κέντρου τους τα ρυπογόνα οχήματα, προτείνοντας απαγορεύσεις, πρόστιμα και περιορισμούς, εν μέρει ως απάντηση στις αναφορές της κακής ποιότητας του αέρα που βλάπτει την υγεία των ανθρώπων.