Πόσους ίππους μπορεί να αποδώσει ο V8 7,3 λίτρων της Ford;


H Ford δημιούργησε έναν νέο V8 ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 7,3 λίτρων ο οποίος προορίζεται για τα μεγάλα pickup μοντέλα της. Ωστόσο, αυτός μπορεί άνετα να υπάρξει και κάτω από το καπό μιας Mustang, ενώ η ισχύς του δύναται να αυξηθεί σημαντικά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΠΗΓΗ: ROAD AND TRACK.
  • 20/9/2021

O γιγαντιαίος, σε χωρητικότητα και διαστάσεις, καινούργιος ατμοσφαιρικός κινητήρας τής Ford αποδίδει μέγιστη ισχύ 436 PS και μέγιστη ροπή 644 Nm. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του είναι εξωπραγματικά για τα δεδομένα ενός Ευρωπαίου, ο οποίος συνήθως «κολάζεται» με κάποιον τετρακύλινδρο σε σειρά, υπερτροφοδοτούμενο, χωρητικότητας 1,6 λίτρων ή 2,0 λίτρων.

Ωστόσο, στην από εκεί πλευρά του Ατλαντικού Ωκεανού η νοοτροπία παραμένει διαφορετική και το ρητό «τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τα κυβικά εκατοστά» εξακολουθεί να αποτελεί κανόνα. 

Η Ford δημιούργησε τον νέο κινητήρα με σκοπό να τον τοποθετεί στα καινούργια pickup μοντέλα της, τα Super Duty F-250 και F-350. Η εταιρεία που έχει στις τάξεις της τον τρικύλινδρο 1.0 EcoBoost έφτασε στο άλλο άκρο με τον (ατμοσφαιρικό) V8 των 7,3 λίτρων. Ενώ ο πρώτος διαθέτει προηγμένα συστήματα και ενσωματωμένη υψηλή τεχνογνωσία, ο δεύτερος είναι πιο απλός σε φιλοσοφία αλλά παραμένει τεχνολογικά σύγχρονος. 

Στο καινούργιο V8 κινητήριο σύνολο έχει ήδη αποδοθεί το προσωνύμιο «Godzilla» λόγω των σχετικά απλών λύσεων που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του. Για παράδειγμα έχει έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής σε κάθε πλευρά του και ωστήρια.

Βεβαίως, η Ford ήταν αυτή που τοποθέτησε στα ελαφρά pickup μοντέλα της turbo κινητήρες με μικρή χωρητικότητα για να τα κάνει πιο προσιτά και για να μειώσει την εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. Όμως, τα στελέχη της παραδέχονται ότι ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας με μεγάλη ροπή στις χαμηλές rpm είναι ο καταλληλότερος για ένα τέτοιο όχημα το οποίο προορίζεται για τη μεταφορά μεγαλύτερων φορτίων και τη σκληρότερη χρήση του, συγκριτικά.

Η χαρά της μετατροπής

Ο νέος V8 κινητήρας αποτελεί μια καλή βάση για όποιον ασχολείται με τις μετατροπές σε αυτόν τον τομέα. Μάλιστα, η μεγάλη χωρητικότητά του κάνει εύκολη τη δουλειά του καθώς η απόδοσή του μπορεί να αυξηθεί πολύ με απλές λύσεις και χωρίς ιδιαίτερο κόστος για την τοποθέτηση μηχανικού υπερτροφοδότη ή turbo.

Αυτό σκέφτηκε και ο διαχειριστής με την ονομασία «REVan Evan» και δημιούργησε μια σειρά από βίντεο τα οποία ανήρτησε στο κανάλι του στο «YouTube».

Με τη βοήθεια των ανθρώπων της εταιρείας «Team Z Motorsports», η οποία ειδικεύεται σε μετατροπές για οχήματα, πήραν έναν από τους νέους κινητήρες και τον τοποθέτησαν σε μια Ford Mustang τρίτης γενιάς (παρουσιάστηκε το 1979). Μάλιστα, τη διαδικασία μετατροπής –αλλά και ανάλυσης του κινητήρα– ανέλαβε να εξηγήσει ο κ. Brian Wolfe ο οποίος έχει διατελέσει επικεφαλής της «Ford Performance».

Στο πρώτο βίντεο (παρακάτω), μπορούμε να δούμε συγκριτικά τον καινούργιο κινητήρα με τον V8 «351 Windsor» χωρητικότητας 5,8 λίτρων που διέθετε η Mustang εκείνης της εποχής. Καθώς οι διαστάσεις του πρώτου δεν είναι σημαντικά μεγαλύτερες, δύναται να χωρέσει κάτω από το καπό τόσο αυτής, όσο και άλλων, ακόμα παλιότερων μοντέλων της Ford. Αυτό μπορεί να γίνει χωρίς να χρειαστεί η παραμικρή μετατροπή ή η αφαίρεση τμημάτων από το αμάξωμα, κάτι που σημαίνει αυξημένο κόστος.

Στο δεύτερο βίντεο (παρακάτω) οι δύο άντρες δείχνουν και εξηγούν ότι η μέγιστη ισχύς του συγκεκριμένου κινητήρα μπορεί να φτάσει περίπου στους 610 PS με απλές μετατροπές. Όπως με την τοποθέτηση νέων αυλών εισαγωγής, την αύξηση της διαμέτρου όλων των βαλβίδων και την τοποθέτηση νέου εκκεντροφόρου άξονα.

Στο τρίτο βίντεο (παρακάτω) μπορούμε να δούμε τον κ. Wolfe να εξηγεί τον τρόπο λειτουργίας του καινούργιου συστήματος μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων που διαθέτει ο νέος V8 κινητήρας καθώς και της αντλίας λαδιού και του εκκεντροφόρου και των βαλβίδων.

Τέλος, στο επόμενο βίντεο μπορούμε να δούμε τον κινητήρα στο δυναμόμετρο. Σύμφωνα με όσα δηλώνουν τα στελέχη τής «Team Z Motorsports» εάν στον «Godzilla» τοποθετηθεί μηχανικός υπερσυμπιεστής και γίνουν οι απαιτούμενες μετατροπές σε σύστημα εισαγωγής, έμβολα και βαλβίδες, η μέγιστη ισχύς του μπορεί να φτάσει τους 800 PS στον στρόφαλο.