Πότε θα έχουν σύστημα αυτόνομης οδήγησης τα Tesla στην Ευρώπη;


Όπως ανακοίνωσε ο κ. Elon Musk, ο Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Tesla, ως το καλοκαίρι τα μοντέλα της εταιρείας που θα κατασκευάζονται και θα πωλούνται στην Ευρώπη θα διαθέτουν σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, στις χώρες όπου αυτό επιτρέπεται.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 31/3/2022

Έπειτα από τα πρόσφατα εγκαίνια του νέου «Gigafactory» της Tesla στη Γερμανία, στο Gruenheide, και την έναρξη της παραγωγής σε αυτό, ο κ. Elon Musk έχει δώσει μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη της εταιρείας του στην Ευρώπη. 

Σε ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ο κ. Musk γνωστοποίησε ότι ο επόμενος στόχος του είναι να εφοδιάζονται τα οχήματα της εταιρείας που κατασκευάζονται στην Γηραιά Ήπειρο ή πωλούνται σε αυτή με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης «Full Self Driving» («FSD») ως το προσεχές καλοκαίρι.

Όπως διευκρίνισε, θα πρόκειται για την έκδοση «beta» του συστήματος το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4. Θα υπάρχει στα αυτοκίνητα ώστε να μπορεί να ενεργοποιείται σε όσες ευρωπαϊκές χώρες αυτό επιτρέπεται από τη νομοθεσία τους.

Ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla ανακοίνωσε ότι αρχικά το σύστημα «FSD» θα τοποθετείται στα αριστεροτίμονα οχήματά της και κατόπιν στα δεξιοτίμονα, δηλαδή αυτά που θα πωλούνται στη Βρετανία. Αν και ο στόχος του είναι να διατίθενται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, αυτό δεν αναμένεται να γίνει σύντομα καθώς δεν υπάρχει το απαραίτητο νομικό πλαίσιο που να ορίζει όλες τις παραμέτρους και να επιτρέπει τη χρήση του στον δρόμο.

Θυμίζουμε ότι το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 δεν σημαίνει πλήρη πρωτοβουλία του αυτοκινήτου κατά την κίνησή του και απλώς μεταφορά των επιβατών του στον προορισμό τους. Όταν είναι ενεργοποιημένο, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να «αντιλαμβάνεται» τους κινδύνους στον δρόμο και να φροντίζει να αποφεύγει κάποιο συμβάν ή να ειδοποιεί τον οδηγό εάν παρουσιαστεί κάποια δυσλειτουργία σε αυτό. Ο τελευταίος μπορεί να αναλάβει τον χειρισμό του αυτοκινήτου ανά πάσα στιγμή.

Η πρώτη χώρα στην Ευρώπη στην οποία επιτρέπεται η ενεργοποίηση του συστήματος αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 στον δρόμο είναι η Γερμανία, η οποία ψήφισε στον σχετικό νόμο στις 28 Ιουλίου 2021. Ωστόσο, αυτό μπορεί να γίνει σε συγκεκριμένες περιοχές και δρόμους και με αυστηρά ορισμένο όριο ταχύτητας.