Πότε θα σπάσει το "φράγμα" των 2 δευτερολέπτων για το 0-100 km/h


Τι επιβραδύνει τα γρηγορότερα αυτοκίνητα; Πότε θα δούμε νέα ρεκόρ επιτάχυνσης; Ποιά υπεραυτοκίνητα το έχουν καταφέρει;

  • 12/7/2021

Το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής των τελευταίων πολλών ετών δεν είναι άλλο από την Porsche 918 Spyder. Η plug-in υβριδική 918 Spyder παρήχθη από τον Σεπτέμβριο του 2013 έως τον Ιούνιο του 2015 σε μόλις 918 αντίτυπα, εξού και το όνομά της και διέθετε έναν 4,6 λίτρων V8 που μαζί με δύο ηλεκτροκινητήρες απέδιδαν συνδυαστική ισχύ 887 ίππων.

Το υπεραυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων της Porsche, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της γερμανικής εταιρείας έκανε το 0-100 σε μόλις 2,6 δευτερόλεπτα, αν και πολλά διεθνή μέσα του ειδικού τύπου, όπως και το αμερικάνικο Car And Driver το είχαν μετρήσει ακόμα και στα 2,2 ή 2,1 δευτερόλεπτα.

Ο χρόνος του 1 δευτερολέπτου για την επιτάχυνση 0-100 αντιστοιχεί σε βαρυτική επιτάχυνση κατά μέσο όρο 2,74 g και η αρχική απότομη εκτόξευση από την ακινητοποίηση έως περίπου τα 50 χλμ/ώρα θα ήταν πολύ μεγαλύτερη και θα μπορούσε να κάνει τους ανθρώπους να χλωμιάσουν, όπως σε ένα roller coaster υψηλής επιτάχυνσης g.

Από την άλλη, ο χρόνος των 1,5 δευτερολέπτων αντιστοιχεί στα πολύ πιο διαχειρίσιμα 1,82 g, αλλά και πάλι θα απαιτούσε ελαστικά με περίπου 50% περισσότερη πρόσφυση από το καλύτερο που μπορεί να επιτευχθεί σήμερα.

Πότε λοιπόν θα δούμε ένα αυτοκίνητο να κάνει το 0-100 σε κάτω από 2,0 δευτερόλεπτα; Η απάντηση είναι ότι αυτό υπάρχει. Μόλις πριν λίγο καιρό η Tesla ισχυρίστηκε ότι το επερχόμενο Model S Plaid θα μπορεί να φτάσει στα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα, ενώ και το Rimac Nevera των 1.915 ίππων από τέσσερις ηλεκτροκινήτηρες κάνει το 0-100 σε 1,85 δευτερόλεπτα, όπως ανακοινώνει η κατασκευάστρια Κροατική εταιρεία.

Πέρα όμως από την τεράστια ισχύ του κινητήρα ή των ηλεκτροκινητήρων αν προτιμάτε, το κλειδί για το σπάσιμο του φράγματος των 2,0 δευτερολέπτων σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής θα είναι η αυξημένη πρόσφυση στην εκκίνηση και από τα ελαστικά. Για την πρώτη περίπτωση, τεχνολογίες όπως το launch control έχουν περάσει στα σπορ αυτοκίνητα παραγωγής, αλλά η πρόοδος γίνεται όλο και δυσκολότερη και δεν αργεί ο καιρός που θα φτάσουμε να μετράμε τις επιταχύνσεις παίζοντας με τα εκατοστά του δευτερολέπτου.