Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στην ανακύκλωση οχημάτων στην Ευρώπη!


Η προθεσμία που έχει θέσει η Ε.Ε για την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ το 2030 είναι τόσο κοντά!

  • 6/5/2021

Καθώς πλησιάζει η προθεσμία για το 2030 και για την απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, το ζήτημα του τι πρέπει να γίνει με τα αυτοκίνητα που βγαίνουν στη... σύνταξη θα γίνει όλο και πιο επίκαιρο. Υπολογίζεται ότι το 2018 περίπου 6,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα είχαν διαλυθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη και χωρίς ευρωπαϊκή παρέμβαση αυτός ο αριθμός θα μπορούσε να συνεχίσει να αυξάνεται, φτάνοντας στο υψηλό όλων των εποχών το 2030, όταν ένας ωκεανός παλαιών αυτοκινήτων θα μπορούσε να είναι έτοιμος για συνταξιοδότηση.

Η οδηγία για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους, γνωστή ως ELV Directive, είναι μια νομική πράξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία εκπονήθηκε για την άμεση αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος. Σκεφτείτε μόνο ότι κάθε χρόνο τα οχήματα που αποσύρονται έχοντας φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους παράγουν 8 με 9 εκατομμύρια τόνους απορριμμάτων.

Θα γνωρίζετε ίσως ότι τα αυτοκίνητα είναι μια εξαιρετική πηγή ανακύκλωσης, φτάνουν μάλιστα έως και το 95% του βάρους τους να ανακυκλώνεται σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του 2015. Αυτό μπορεί να σημαίνει είτε επαναχρησιμοποίηση ανταλλακτικών για επισκευές, είτε ότι χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ενέργειας. Αλλά ποιες χώρες κάνουν τα περισσότερα για να μειώσουν τα απόβλητα όταν πρόκειται για αυτά τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους (ELV);

Για να δούμε ποιες χώρες κάνουν τα περισσότερα για να μειώσουν τα απόβλητα οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους, ο ιστότοπος εξοικονόμησης ενέργειας SaveOnEnergy ανέλυσε τα δεδομένα από τη Eurostat και προέβλεψε τα ποσοστά ανακύκλωσης οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής έως το 2030.

Ποιες χώρες κάνουν τα περισσότερα για να μειώσουν τα απόβλητα οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους;

1. Γερμανία, Ελλάδα, Κύπρος, Λουξεμβούργο & Ρουμανία (-100%)

Με τη βοήθεια συστημάτων απορρίψεων και φιλικών προς το περιβάλλον επενδύσεων από τις κυβερνήσεις τους, αυτές οι χώρες προβλέπουν αρνητικά απόβλητα έως το 2030. Το πρόγραμμα απορρίψεων της Γερμανίας το 2009 ήταν το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα, με 1,2 εκατομμύρια αιτούντες τους πρώτους μήνες της αρχικής διάθεσης . Εάν η τρέχουσα πορεία τους συνεχιστεί, είναι πιθανό να δουν μείωση 560 χιλιοστών στα απόβλητα ELV έως την προθεσμία του 2030.

Τόσο η Ρουμανία όσο και η Ελλάδα βρίσκονται σε καλό δρόμο για παρόμοια εντυπωσιακά αποτελέσματα στη μείωση των αποβλήτων - το σχέδιο απόσυρσης της Ρουμανίας θα έχει ήδη θετικό αντίκτυπο σε αυτόν τον αριθμό από το 2010.

2. Κροατία (-73%)

Η εκπληκτική ακτογραμμή της Κροατίας προσελκύει εκατομμύρια τουρίστες στις ακτές της κάθε χρόνο, και ενώ αυτό είχε προκαλέσει προβλήματα με την ανακύκλωση στο παρελθόν, φαίνεται ότι η Κροατία έχει βελτιώσει την πολιτική της. Ερχόμενη δεύτερη στη λίστα με τις χώρες που μειώνουν τα απόβλητα ELV, αναμένεται να σημειώσουν μείωση 73% έως το 2030, που ισοδυναμεί με σχεδόν 20.000 λιγότερα αποσυρμένα οχήματα σε 12 χρόνια.

3. Ουγγαρία (-71%)

Παρά την κατάταξή της στη λίστα με τις πιο οικολογικές ευρωπαϊκές χώρες, η Ουγγαρία βρίσκεται στην 3η θέση όσον αφορά τη μείωση των απορριμμάτων οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Εάν οι αριθμοί συνεχίσουν να ακολουθούν τις προβλέψεις μας, θα πρέπει να παρατηρήσουν μία πτώση σχεδόν 14.000 έως το 2030 ή μείωση 71% συνολικά σε σύγκριση με τα πιο πρόσφατα δεδομένα.

4. Σλοβακία (-67%)

Χωρίς εφησυχασμό από την διάκριση ότι διαθέτει μερικά από τα εθνικά πάρκα με την υψηλότερη βαθμολογία στην ΕΕ, η Σλοβακία έχει επανειλημμένα βρεθεί σε κορυφαίες θέσεις σε στόχους αποβλήτων της ΕΕ τα τελευταία χρόνια. Αν και θεσμοθετήθηκε από το 2009, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το σύστημα απόρριψης στη Σλοβακία έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μείωση των αριθμών των αποβλήτων ELV. Προβλέπουμε μείωση κατά 67% έως το 2030 ή μείωση περίπου 26.491 οχημάτων σε 12 χρόνια.

5. Ιταλία (-63%)

Υπήρξε σημαντική προσπάθεια σε συστήματα ανακύκλωσης στην Ιταλία την τελευταία δεκαετία, με τις τελευταίες αναφορές να δηλώνουν ότι οι συνολικοί ρυθμοί ανακύκλωσης έχουν αυξηθεί από 31% το 2009 σε 51,3% το 2019. Όπως δείχνουν τα ευρήματά μας, αυτό μεταφράζεται σε δραματική μείωση των αποβλήτων ELV στο μέλλον - εάν η πρόοδος συνεχίσει με σταθερό ρυθμό, το 2030 θα σημειωθεί μείωση 644.315 οχημάτων στα απόβλητα ELV.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Re-Factory: Εργοστάσιο της Renault θα γίνει κέντρο ανακύκλωσης

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον κόσμο του αυτοκινήτου.