Ρεκόρ για το Toyota RAV4 PHEV – Διένυσε 2.000 km στο EV mode χωρίς να σταματήσει για φόρτιση!


Πίσω από το εντυπωσιακό ρεκόρ κρύβεται η startup Electreon και τα συστήματα ασύρματης φόρτισης που έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ELECTREON
  • 29/5/2023

Η Electreon έχει γίνει γνωστή τα τελευταία χρόνια για τις καινοτομίες της στον χώρο της ηλεκτροκίνησης. Πρόκειται για μία startup από το Ισραήλ που έχει φέρει την επανάσταση στην φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων, δημιουργώντας την απαραίτητη τεχνολογία ώστε να μπορεί να γίνεται ασύρματα μέσω του οδοστρώματος. 

Όπως ανακοίνωσε πριν από μερικές ώρες κατάφερε να σπάσει το ρεκόρ του μεγαλύτερου, σε ώρα και χιλιομετρική απόσταση, ταξιδιού που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ με επαναφορτιζόμενο όχημα χωρίς στάση για να συνδεθεί σε φορτιστή. Η εταιρεία οδήγησε ένα Toyota RAV4 PHEV σε πίστα δοκιμών εξοπλισμένη με την τεχνολογία της για περισσότερο από 100 ώρες συνεχόμενα.

Μέσα σε αυτό το διάστημα, οι 55 οδηγοί της Electreon που συμμετείχαν στην προσπάθεια, διένυσαν συνολικά 1.924,56 km, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά την ενέργεια της μπαταρίας των 18 kWh. Παρόλο που το όχημα σταματούσε για να γίνουν οι αλλαγές των οδηγών σε καμία από αυτές τις στάσεις το αυτοκίνητο δεν συνδέθηκε στον φορτιστή.

Η φόρτιση σε όλη τη διάρκεια της προσπάθειας γινόταν ασύρματα από την άσφαλτο που είχε ενσωματώσει το σύστημα της Electreon. Όταν ολοκληρώθηκαν οι 100 ώρες οδήγησης στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα, 241,69 kWh ηλεκτρισμού είχαν μεταφερθεί συνολικά στην μπαταρία του μοντέλου.

Αν η επιλογή του οχήματος, όντας PHEV, σας φαίνεται περίεργη, για όλα υπάρχει εξήγηση. Η Electreon ήθελε να αποδείξει ότι αν εφαρμοστεί η συγκεκριμένη τεχνολογία σε περισσότερους δρόμους, δε θα είναι απαραίτητη η χρήση μπαταριών με μεγάλη χωρητικότητα.

Έτσι, plug-in hybrid οχήματα με την μικρότερη αυτονομία θα μπορούν να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις χωρίς να υπάρχει ανησυχία για εύρεση σταθμού φόρτισης. Εκτός αυτού, με τη χρήση μικρότερων μπαταριών, το κόστος παραγωγής δεν θα αυξηθεί των και συνεπώς το ίδιο θα συμβεί τόσο στην τελική τιμή όσο και στο βάρος τους.

Έχοντας συνάψει συνεργασία με την Toyota και την DENSO τον περασμένο Μάρτιο, η Electreon βρίσκεται στο στάδιο εξέλιξης τεχνολογίας ασύρματης φόρτισης για νέα οχήματα, όπως και συστήματα για οχήματα παλαιότερων τύπων, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τους φορτιστές-δρόμους.

«Αυτή η συνεργασία θα κάνει την ασύρματη φόρτιση προσβάσιμη σε μία ευρεία και ποικιλόμορφη γκάμα οδηγών, και θα επιδείξει τα πολλαπλά ωφέλη της ως μία λύση χαμηλού κόστους για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων όπως και ως καταλύτης για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των EV,» είπε ο Oren Ezer, διευθύνων σύμβουλος της Electreon.

Φυσικά, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ησυγκεκριμένη εταιρεία καινοτομεί στον χώρο της ασύρματης φόρτισης. Έχουν προηγηθεί τα πρότζεκτ της στη Σουηδία, τη Γαλλία και το Βέλγιο, όπως και η κίνησή της να εξηλεκτρίσει κάποια λεωφορεία της Γερμανίας τον περασμένο Δεκέμβριο.