Ρεκόρ τιμής πώλησης γι’ αυτή την Porsche Carrera GT


H συγκεκριμένη Porsche Carrera GT του 2005 είναι το ακριβότερο αυτοκίνητο που πωλήθηκε ποτέ ως τώρα σε δημοπρασία η οποία διεξάγεται μέσω της ιστοσελίδας «Bring a Trailer».

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 10/1/2022

Το αυτοκίνητο έχει μόλις 780 μίλια (1.255 km) στο οδόμετρό του και βρίσκεται σε άριστη κατάσταση. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την ιστορικότητα της Porsche Carrera GT ως μοντέλο, έκαναν τον πλειοδότη στη δημοπρασία να διαθέσει 1.902.000 δολάρια (περίπου 1.680.000 ευρώ) για να την αποκτήσει.

Το ποσό αυτό είναι το μεγαλύτερο που έχει δοθεί ως τώρα σε τέτοια διαδικασία, μέσω της συγκεκριμένης ιστοσελίδας. Το προηγούμενο ρεκόρ τιμής αυτοκινήτου σε αυτή είχε σημειωθεί τον περασμένο Ιούλιο και αφορούσε σε μία Mercedes-Benz 300 SL roadster του 1961 η οποία αποκτήθηκε από τον νέο ιδιοκτήτη της έναντι του ποσού των 1.400.000 δολαρίων (περίπου 1.236.000 ευρώ).

Θυμίζουμε ότι η Carrera GT ήταν το πρώτο supercar τής Porsche με την πλήρη έννοια που δίνουμε στον όρο στη νεότερη εποχή της αυτοκίνησης. Παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο τον Σεπτέμβριο του 2000 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού και το μοντέλο παραγωγής –το οποίο είχε μικρές αλλαγές, συγκριτικά– τον Μάρτιο του 2003, στη Γενεύη.

Η Carrera GT είχε V10 ατμοσφαιρικό κινητήρα, χωρητικότητας 5,7 λίτρων, τοποθετημένο στο κέντρο ο οποίος απέδιδε 612 PS/8.000 rpm και μέγιστη ροπή 590 Nm/5.750 rpm. Διέθετε χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, συμπλέκτη από κεραμικό υλικό και σύμφωνα με την Porsche επιταχυνόταν από τα 0-100 km/h σε 3,9 sec και από τα 0-200 km/h σε 9,9 sec. Το βάρος της ήταν 1.380 kg και χάρη στην προσεγμένη αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματός της η τελική ταχύτητά της έφτανε τα 330 km/h.

Η παραγωγή τής Carrera GT γινόταν στο σύγχρονο εργοστάσιο που δημιούργησε η γερμανική εταιρεία στη Λειψία το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2000, όντας το πιο προηγμένο στην εποχή του αναφορικά με τις τεχνολογία των εγκαταστάσεών του και την προστασία του περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με την Porsche, κατασκευάστηκαν 1.270 οχήματα από τα 1.500 που είχαν προγραμματιστεί αρχικά και η διαδικασία παραγωγής τής Carrera GT τερματίστηκε στις 6 Μαΐου 2006. Η εταιρεία δεν δημιούργησε ποτέ τον αντικαταστάτη της για να μην χάσει (ως μοντέλο) την ιστορικότητά της και την αξία της στον χρόνο.