Renault 5 Diamant: Ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο με γαλλική φινέτσα από τον σχεδιαστή Pierre Gonalons


Η Renault συνεργάστηκε με τον Γάλλο σχεδιαστή Pierre Gonalons για να γιορτάσει την 50ή επέτειο του Renault 5 για να επανεφεύρει το εμβληματικό μοντέλο των δεκαετιών ‘70 και ‘80. Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι το Renault 5 Diamant, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που συνδυάζει τον κόσμο της εσωτερικής σχεδίασης και του αυτοκινήτου.

  • 4/7/2022

Ο Pierre Gonalons είναι ένας από τους κορυφαίους Γάλλους σχεδιαστές. Δημιουργημένο σε στενή συνεργασία με τη Renault Design Colors & Trims, το Renault 5 Diamant αντανακλά το όραμα του καλλιτέχνη για το αυτοκίνητο του μέλλοντος.

Όταν σχεδίαζε το Renault 5 Diamant, ο σχεδιαστής εμπνεύστηκε από τις διακοσμητικές τέχνες, ιδιαίτερα την τέχνη του κοσμήματος, η οποία αντικατοπτρίζεται σε πολλές λεπτομέρειες. Το αυτοκίνητο διατηρεί τις γραμμές του αυθεντικού που πρωτοκυκλοφόρησε το 1972. Ωστόσο, ο Gonalons αφαίρεσε σκόπιμα σημαντικά εξαρτήματα και τα τροποποίησε σαν κόσμημα. Οι προβολείς, για παράδειγμα, δεν είναι πλέον ενσωματωμένοι στο μπροστινό τμήμα, αλλά τοποθετούνται ελεύθερα μπροστά τους, καθώς και τα πίσω φώτα, τα οποία είναι κατασκευασμένα από πολύτιμους λίθους. Οι φαρδιοί τροχοί προέρχονται αρχικά από το σπορ Renault 5 Alpine και είναι διακοσμημένοι με έναν ήλιο πάνω από το κέντρο της ζάντας. Το χρώμα του αμαξώματος αποτελείται από τρία στρώματα με χρυσό σε ροζ φόντο, καλυμμένο με ματ βερνίκι.

Το εσωτερικό είναι εξαιρετικά μίνιμαλ. Ο Gonalons κράτησε μόνο μια χούφτα συγκεκριμένα στοιχεία. Οι χειρολαβές των θυρών, οι μανιβέλες των παραθύρων και ο μοχλός αλλαγής ταχυτήτων έχουν σφαιρική μορφή ενώ το μείγμα υλικών αποπνέει μια πινελιά παριζιάνικης αίσθησης: ελαφρύς επιχρυσωμένος ορείχαλκος σε συνδυασμό με ανοξείδωτο μέταλλο και ανθεκτικά υλικά. Το τιμόνι είναι κατασκευασμένο από λεπτό μάρμαρο Grand Antique d'Aubert  (προέρχεται από τα βόρεια Πυρηναία). Παρά το ασυνήθιστο σχήμα του, χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη του φιλικότητα προς το χρήστη και έτσι ακολουθεί τις προσπάθειες του Gonalons να μην βλάψει τη λειτουργικότητα με την καλλιτεχνική ελευθερία. Το γεγονός ότι ακόμη και το κλειδί του οχήματος δέχτηκε ειδική επεξεργασία μαρτυρεί την αγάπη του σχεδιαστή για τη λεπτομέρεια.

Το Renault 5 Diamant ενσωματώνει όμως και σύγχρονες λύσεις υψηλής τεχνολογίας. Εκτός από την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, αυτά περιλαμβάνουν έναν σαρωτή δακτυλικών αποτυπωμάτων για το ξεκλείδωμα των θυρών και έναν μοχλό επιλογής με τρεις θέσεις (εμπρός, νεκρά, όπισθεν). Ψηφιακές οθόνες που βασίζονται σε τρία κλασικά καντράν ως φόρο τιμής στην παραδοσιακή τέχνη της ωρολογοποιίας παρέχουν πληροφορίες για την ταχύτητα, τη φόρτιση της μπαταρίας και τον χρόνο φόρτισης. Η πλοήγηση και το infotainment πραγματοποιούνται μέσω του smartphone του ιδιοκτήτη, το οποίο χωράει σε ειδική θήκη στο κέντρο του ταμπλό.

 

Υλικά υψηλής ποιότητας από αποδεδειγμένους ειδικούς

 

Για το Renault 5 Diamant χρησιμοποιούνται μόνο υλικά υψηλής ποιότητας. Ο Pierre Gonalons βασίστηκε σε ειδικούς με τους οποίους συνεργάζεται τακτικά με τα καλύμματα των καθισμάτων να φτιάχνονται με υφάσματα της Mιtaphores και το ύφασμα από τρίχες αλόγου πάνω από τον πίνακα οργάνων από τη Le Crin, μια εταιρεία που υφαίνει αποκλειστικά στο χέρι. Η μοκέτα από μαλλί μοχέρ προέρχεται από τον Pinton, έναν από τους τελευταίους τεχνίτες ταπισερί στη Γαλλία. Η επιχρύσωση, μαζί με το μονόγραμμα, στο καπό έγινε από το διάσημο παριζιάνικο Atelier Bertin-Aubert. Το μάρμαρο για το τιμόνι και τον αποθηκευτικό χώρο έχει κατασκευαστεί από την εξειδικευμένη Minιral Expertise για να γίνει ελαφρύτερο και πιο εύπλαστο.

 

Το Renault 5 Diamant ως δημοπρασία και ψηφιακό αντικείμενο

Εκτός από το πραγματικό Renault 5 Diamant, η Renault και ο Pierre Gonalons θα αναπτύξουν επίσης μια σειρά από NFT εμπνευσμένα από το Renault 5 Diamant και θα τα λανσάρουν τον Σεπτέμβριο. Λίγες εβδομάδες αργότερα, το Renault 5 Diamant θα δημοπρατηθεί με το ψηφιακό του δίδυμο. Τα έσοδα θα πάνε στο νέο project της Renault «Give Me 5», με το οποίο η μάρκα υποστηρίζει τους νέους μέσα από τον αθλητισμό και τη μουσική.