Renault Clio: Η 6η γενιά έρχεται το 2026 και δεν θα είναι ηλεκτρική


Η δεδομένη έλευση του EV Renault 5 το 2024 έθεσε προσωρινά σε αμφισβήτηση το μέλλον του πετυχημένου Clio, το οποίο, ωστόσο, επιβιώνει!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ
  • 17/8/2022

Το μέλλον του Renault Clio ξεκαθάρισε. Το επιτυχημένο μοντέλο της γαλλικής φίρμας θα συνεχίσει να υπάρχει για αρκετά χρόνια ακόμα, καθώς το 2026 θα κυκλοφορήσει η 6η γενιά του!

Η αλήθεια είναι ότι εδώ και καιρό η Renault είχε μπει σε μια διαδικασία προβληματισμού για την τύχη του. Από τη μία η γενικευμένη ευρωπαϊκή τάση για τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων, από την άλλη η ειλημμένη απόφαση για λανσάρισμα του ηλεκτρικού Renault 5 το 2024, έβαζαν σε κίνδυνο την «επιβίωση» του Clio.

Όμως, η απόφαση είναι δεδομένη, σύμφωνα με το L’ argus, το οποίο έχει παραδοσιακά καλή πληροφόρηση από την γαλλική εταιρεία. Έτσι όχι μόνο θα υπάρξει 6η γενιά το 2026, που δεν θα είναι ηλεκτρική, αλλά το καλοκαίρι του 2023 η υπάρχουσα 5η γενιά θα ανανεωθεί, προκειμένου να προσαρμοστεί και να ακολουθήσει τα δεδομένα των καιρών.

Η επιλογή δεν ήταν εύκολη. Ίσως είναι και κόντρα στο ρεύμα της αγοράς, που θέλει αρκετές εταιρίες να οδεύουν σε (σχεδόν) πλήρη εξηλεκτρισμό από το 2025. Αλλωστε και η Ευρωπαϊκή Ενωση με τη σχετική νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων και την προστασία του περιβάλλοντος, «πιέζει» προς αυτή την κατεύθυνση.

Όμως ο CEO του ομίλου Renault, Luca de Meo, έχει διαφορετική άποψη. Εκτιμά ότι η μετάβαση στην πλήρη ηλεκτροκίνηση σχεδιάζεται με υπερβολικά γρήγορους ρυθμούς. Την άποψή του συμμερίζονται και άλλοι επικεφαλής μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως ο Carlos Tavares της Stellantis.

Ο περιορισμένος αριθμός σημείων φόρτισης, η αύξηση της τιμής των πρώτων υλών και των σπάνιων γαιών που απαιτούνται για την κατασκευή μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων, αλλά και τα συνεχιζόμενα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας στην κατηγορία των ημιαγωγών, έπαιξαν σημαντικό ρόλο για την απόφαση της γαλλικής εταιρίας.

Επιπλέον, το πλήρως ηλεκτρικό Renault 5 που θα λανσαριστεί το 2024, δεν αναμένεται να έχει ιδιαίτερα υψηλές πωλήσεις, ανάλογες με το Clio, όπως εκτιμά η εταιρία. Η αρχική του τιμή υπολογίζεται ότι θα είναι μεταξύ 22.000 και 24.000 ευρώ, σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος ηλεκτροκίνησης της Renault, Luciano Biondo. Τιμή που υπερβαίνει αρκετά τα 20.000 ευρώ που είχε «υποσχεθεί» ο Luca de Meo στις αρχές του 2021.

Αρα, το Clio ζει και (θα) βασιλεύει. Το facelift της τρέχουσας γενιάς του μοντέλου, σε περίπου ένα χρόνο από τώρα, θα περιλαμβάνει αλλαγές στη σχεδίαση του εμπρός μέρους αλλά και νέο κινητήρα 1,2 L TCe με διάφορα επίπεδα ισχύος (90, 100, 110, 130 PS) ανάλογα την έκδοση. Οσο για την 6η γενιά, θα βασιστεί στην ίδια πλατφόρμα και δομή με την ανανεωμένη 5η, αλλά σαφώς σχεδιαστικά θα υπάρξουν πολλές αλλαγές, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Κάτω από το καπό, θα δοθεί έμφαση στον βενζινοκινητήρα 1,2 L, ο οποίος μπορεί να προσφέρεται και σε ήπια υβριδική έκδοση 48V, αλλά και σε έκδοση με υγραέριο (LPG). Εκτός από το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, το νέο Clio θα διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC.

Η υβριδική εκδοχή του, θα χρησιμοποιεί κινητήρα 1,8 L και όχι τον τρέχοντα 1,6 L και θα ενσωματώσει έναν ηλεκτροκινητήρα που θα είναι πιο συμπαγής, λιγότερο ακριβός στην κατασκευή του και πιο λειτουργικός. Για την ώρα δεν προβλέπονται κινητήρες diesel.

Πηγή: L' argus