Ρήτρα μείωσης των ειδικών φόρων στα καύσιμα σε περιόδους διεθνών αυξήσεων ζητά η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος


Έναν μηχανισμό που θα λειτουργεί ως "κόφτης" των ειδικών φόρων κατανάλωσης σε περιόδους που οι διεθνείς τιμές των καυσίμων παίρνουν φωτιά, προτείνουν οι βενζινοπώλες για να συγκρατηθούν οι λιανικές τιμές.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 16/11/2021

Στο 1,76 ευρώ το λίτρο είναι η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, κοντά στα 2 ευρώ στα νησιά. Γιατί έχουν ακριβύνει τόσο πολύ από πέρυσι οι τιμές των καυσίμων και τι προτείνει ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας βενζινοπωλών Ελλάδος.

Η συνεχής αύξηση των τιμών των καυσίμων που παρατηρείται στην ελληνική αγορά, φέρνει την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σε ιστορικά υψηλά επίπεδα δεκαετίας. Αυτό οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας βενζινοπωλών Ελλάδος, κ. Μιχάλη Κιούση.

Σύμφωνα με τον ίδιο και όσα μας δήλωσε, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στη χώρα μας αγγίζει σήμερα τα 1,76 ευρώ ανά λίτρο, ενώ σε πολλές περιπτώσεις στην νησιωτική χώρα πλησιάζει τα 2 ευρώ!

Αυτή η συνεχής ανοδική τάση δεν συμβαδίζει με την αντίστοιχη αύξηση που έχουν πάρει οι τιμές του «μαύρου χρυσού» στην διεθνή αγορά, αλλά και με ότι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Όπως μας είπε χαρακτηριστικά ο κος Μιχάλης Κιούσης, Πρόεδρος της Ένωσης βενζινοπωλών Ελλάδος:

«Η αυξημένη τιμή οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες. Διεθνή δηλαδή κερδοσκοπία, όχι ελληνική ή ευρωπαϊκή. Κι αυτό γιατί κάποιοι διεθνώς θέλουν να βγάλουν τα χαμένα έσοδα από την πανδημία και όχι μόνο στη βενζίνη, σε όλη την ενέργεια. Ρεύμα, φυσικό αέριο, κάθε μορφή ενέργειας.»

Στην ερώτησή μας εάν υπάρχει αισχροκέρδεια και παραβατικότητα στην ελληνική αγορά καυσίμων μας απάντησε: «Αισχροκέρδεια εδώ δεν υπάρχει. Παραβατικότητα διεθνώς φυσικά και υπάρχει και ένα μέρος αυτής είναι φυσικά η φοροδιαφυγή.»

Σχετικά με το πότε θα αποσυμφορηθούν μας απάντησε:  

«Προβλέψεις για την τιμή δεν μπορώ να κάνω. Είναι ένα χρηματιστηριακό προϊόν. Όταν κάποιοι προέβλεπαν πώς θα φτάσει ακόμα και τα 200 δολάρια το βαρέλι, με την πανδημία η τιμή του βαρελιού στη διεθνή αγορά σχεδόν μηδενίστηκε. Επομένως, δεν μπορεί να γίνει ασφαλής πρόβλεψη.»

Μεγάλο πρόβλημα οι φόροι

Το φαινόμενο της υπερφορολόγησης στην τιμή των καυσίμων έθιξε για μία ακόμα φορά ο πρόεδρος της ΟΒΕ: «Όταν η αμόλυβδη είχε από 1,20-1,40 ευρώ το λίτρο, το 1 ευρώ ήταν οι φόροι. Σήμερα που έχει 1,76 πάλι 1 ευρώ είναι οι φόροι. Άρα το μεγάλο πρόβλημα της ελληνικής αγοράς είναι η αυξημένη φορολογία.»

Τι πρέπει να γίνει;

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των βενζινοπωλών, η Πολιτεία πρέπει να μεριμνήσει ώστε σε συνθήκες αυξημένων τιμών των καυσίμων διεθνώς, να υπάρχει μία ελάφρυνση των καταναλωτών από τους φόρους που συμπεριλαμβάνονται στην τιμή του πρατηρίου.

«Πρέπει το κράτος να έχει έναν μηχανισμό, ώστε όταν υπάρχουν περίοδοι με διεθνείς αυξήσεις να μειώνονται οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης που υπάρχουν στα καύσιμα ώστε η τιμή των καυσίμων να γίνεται πιο προσιτή στους καταναλωτές.»