Schafer: «Δεν σκοτώνουμε τη SEAT, αλλά πρέπει να αποφασίσουμε για το μέλλον της»


Ο πρόεδρος της SEAT, Thomas Scafer, επεσήμανε ότι η πορεία της είναι εξασφαλισμένη τουλάχιστον μέχρι το 2028-2029, αλλά η μορφή που θα έχει στη συνέχεια αποτελεί πεδίο συζητήσεων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 28/10/2022

Πριν από λίγες μέρες, η SEAT έκανε γνωστό ότι οι πωλήσεις των SUV που έχει στη γκάμα της έφτασαν το 1 εκατ. Το μέλλον της, με την τωρινή της μορφή, είναι εξασφαλισμένο στον όμιλο Volkswagen, τουλάχιστον μέχρι το 2028-2029, ενώ εξετάζεται η πορεία που θα έχει στη συνέχεια. Την ίδια στιγμή, η VW επιταχύνει την πορεία προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της, ετοιμάζοντας και ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τιμή κάτω των 25.000 ευρώ.

«Δεν σκοτώνουμε τη Seat. Απλώς πρέπει να αποφασίσουμε για το μέλλον της», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρός της - και CEO της Volkswagen – Thomas Schafer, μιλώντας στο Autocar και πρόσθεσε: «Εξακολουθούμε να επεξεργαζόμαστε ένα σχέδιο για τη Seat. Δεν αντιμετωπίζει κανένα θέμα μέχρι το 2028 ή το 2029. Είναι μια μάρκα εισαγωγικού επιπέδου για νέους πελάτες και έχει καλή παρουσία στην Ευρώπη, ιδιαίτερα στην Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστρία».

Η SEAT γνώρισε μεγάλη επιτυχία με μοντέλα όπως το Ateca και το Leon, ωστόσο τα τελευταία χρόνια δεν έχει αντίστοιχη πορεία, την ώρα που η Cupra, με υψηλότερα περιθώρια κέρδους, είναι σε ανοδική πορεία. Οι ευρωπαϊκές της πωλήσεις μειώθηκαν κατά 45% τον Ιούλιο και 42% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, με δεδομένο ότι δεν έχει προτεραιότητα για προμήθεια ημιαγωγών εντός του ομίλου Volkswagen. Επιπλέον, δε διαθέτει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα brand του ομίλου.

Αν και ξεκαθάρισε ότι το (άμεσο) μέλλον της είναι εξασφαλισμένο, ο Schafer έδωσε το στίγμα του: «Η Cupra είναι το μέλλον της Seat. Αποτελεί την επανίδρυση της Seat, προχωρώντας μπροστά. Η Cupra θα κινηθεί πολύ πιο γρήγορα στην ηλεκτροκίνηση. Μπορεί να μην είναι ακόμα ‘δυνατός παίκτης’, αλλά έχει μια ξεκάθαρη θέση στον όμιλο και απευθύνεται σε πιο επαναστατικό και νεανικό κοινό».

Όπως αναφέρει το Autocar, ο Schafer έδωσε μία πιθανή ιδέα για την επόμενη μέρα της SEAT, ως brand κινητικότητας. Με τον τρόπο αυτό θα τοποθετηθεί πιο αρμονικά στην γκάμα του VW Group και δε θα κινείται στην ίδια κατηγορία με τις υπόλοιπες εταιρείες του ομίλου, όπως η Skoda.

Ήδη η SEAT έχει παρουσία στο χώρο της κινητικότητας, με το Minimo αλλά και μια σειρά από ηλεκτρικά σκούτερ, όπως το Mo 125.

Πηγή: Autocar