Σε εργοστάσιο της Renault η παραγωγή του νέου Nissan Micra - Ποιο μοντέλο θα «αντιγράψει»


Στόχος είναι το νέο, ηλεκτρικό Nissan Micra να... αναγεννηθεί μέσα από τις «στάχτες» του προκατόχου του και να επιστρέψει στα υψηλά νούμερα των πωλήσεων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: NISSAN
  • 8/2/2023

Η Nissan σκοπεύει να ανανεώσει το Micra, αυτή τη φορά όμως με την ενίσχυση της Renault, η οποία και θα κατασκευάσει το μοντέλο, το οποίο θα μοιράζεται το 80% των μερών με το Renault 5, που αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο τρέχον έτος. Φυσικά, αυτό είναι αποτέλεσμα της συμμαχίας Nissan-Renault-Mitsubishi, που επικαιροποιήθηκε μόλις πριν από λίγες μέρες.

Ο απόγονος του Nissan Micra θα είναι φυσικά ηλεκτρικός, προσφέροντας στην εταιρεία έναν λιγότερο κοστοβόρο τρόπο να κάνει την επανένταξή της στη μικρή κατηγορία, και ειδικότερα στα EV αυτής. «Ήταν μία πολύ ανταγωνιστική πρόταση. Δεν αναγκάσαμε τη Nissan να κάνει το οτιδήποτε, ήταν δική τους επιλογή,» είπε ο Luca de Meo, διευθύνων σύμβουλος της Renault.

Το ανανεωμένο μικρό θα καταφτάσει στις αγορές πριν τα τέλη του 2026, και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στο Douai στη Ν. Γαλλία, ένα από τα τρία κέντρα παραγωγής στα οποία βασίζεται το βιομηχανικό σύμπλεγμα ElectriCity, που εστιάζει στον σχεδιασμό, τη δημιουργία, και την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, των μερών τους, αλλά και μπαταριών. Στην ίδια μονάδα θα κατασκευάζεται και το αμιγώς ηλεκτρικό hatchback Renault 5, το οποίο θα μοιραστεί την πλατφόρμα του με το Micra.

Ο Γενικός Διευθυντής Επιχειρήσεων (COO) της Nissan, Ashwani Gupta, αποκάλυψε ότι η ιαπωνική εταιρεία βρισκόταν με το ένα πόδι έξω από τη μικρή κατηγορία, όμως η πρόταση της Renault να επαναπροσδιορίσει το Micra, κατάφερε να πείσει μηχανικούς και σχεδιαστές να δώσουν μία νέα πνοή και ακόμα μία ευκαιρία σε αυτό.

Ο λόγος που η Nissan δεν έβλεπε θέση για το Micra στη μελλοντική της γκάμα, είναι φυσικά οι μειωμένες πωλήσεις του μοντέλου στην Ευρώπη, οι οποίες άγγιξαν τις 31.105 το 2022. Για να βάλουμε αυτόν τον αριθμό σε μία σύγκριση, οι προηγούμενες γενιές του εκπροσώπου της Nissan στη μικρή κατηγορία έσπαζαν τα ταμεία αφού ξεπερνούσαν τις 100.000 πωλήσεις ετησίως.

Η Renault έθεσε ως όρο το κέρδος και των δύο μελών της συμφωνίας, χωρίς να ξεκινά τις διαπραγματεύσεις με τον «κλασικό τρόπο».

«Κοιτάξαμε την αξία που θα έφερνε στη Renault, αν μοιραζόταν την πλατφόρμα και τη μονάδα παραγωγής, αλλά και την αξία που θα έφερνε στη Nissan, αν δεν επένδυε σε ένα νέο μικρό EV,» είπε ο Gupta. «Αυτό είναι που θα αλλάξουμε με αυτά τα πρότζεκτ υψηλής αξίας.»

Το περασμένο έτος, η τρέχουσα γενιά σταμάτησε να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στο Flins της Γαλλίας, όπου είχε μεταφερθεί από την Ινδία προκειμένου οι Γάλλοι να βελτιώσουν την αξιοποίηση της χωρητικότητας της μονάδας. Στο ίδιο εργοστάσιο, κατασκευάζεται και το Nissan Zoe, όπως και μια μικρή παρτίδα από Renault Clio, το οποίο βέβαια παράγεται κατά βάση στην Τουρκία, με το κόστος παραγωγής να παραμένει αρκετά χαμηλό.

Η κατασκευή του μοντέλου στο Flins δεν ήταν η καλύτερη επιλογή για τη Nissan, κι έτσι οι δύο εταιρείες αποφάσισαν από κοινού να μεταφέρουν τη γραμμή παραγωγής στο Douai, αφού «αυτή τη φορά, το Micra φέρει νέες τεχνολογίες και βρίσκεται στο απόγειο της ανταγωνιστικότητάς μας, οπότε οι αριθμοί είναι σε καλό στάδιο,» είπε ο de Meo.