Σε πτώση οι πωλήσεις στην Ευρώπη – Οι χαμένοι και οι κερδισμένοι


Για πρώτη φορά μετά το 2014 οι ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή ήπειρο παρουσιάζουν πτώση, με το πρώτο εξάμηνο του έτους να κλείνει με απώλειες 3,1%.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 5/8/2019

Με αρνητικό πρόσημο έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2019 η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, βλέποντας τον αριθμό των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων να υποχωρεί σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους κατά 3,1%.

Η ευρωπαϊκή αγορά φαίνεται να υποχωρεί υπό το βάρος της… αναγκαστική προσαρμογής των κατασκευαστών στις νέες-αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων και ειδικότερα στον νέο κύκλο δοκιμών WLTP.

Η νέα διαδικασία πιστοποίησης της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων έφερε αρκετές ανακατατάξεις αλλά και καθυστερήσεις στην παραγωγική διαδικασία πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών, γεγονός που αποτυπώθηκε στις επιδόσεις του στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Υπήρξαν βέβαια και φωτεινές εξαιρέσεις, καθώς 12 από τις συνολικά 33 αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη ενίσχυσαν τη θέση τους, μεταξύ των οποίων και η Lancia που παρουσίασε αύξηση της τάξης του 27%.

Στους… πρωταθλητές του πρώτου εξαμήνου συγκαταλέγονται η Mitsubishi ( 14%) και η Lexus ( 11%), ενώ τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσε η Alfa Romeo υστερώντας κατά 42% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2018, η Nissan (-24%) και η Porsche (-20%).

Σε επίπεδο ομίλων, μόνον η Toyota κατάφερε να σημειώσει άνοδο (0,3%), με τις μεγαλύτερες απώλειες να καταγράφονται από την Fiat Chrysler (-9,5%), από τη συμμαχία Renault-Nissan και το κραταιό group της VW.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ευρωπαϊκή αγορά επιστρέφει σε αρνητικό έδαφος μετά από πέντε χρόνια, καθώς από το 2014 μέχρι και σήμερα οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη γηραιά ήπειρα παρουσίαζαν αύξηση.