Σημαντική διάκριση για τον 1.4 MultiAir Turbo


O 1.4 Turbo κινητήρας, ο πρώτος που εφάρμοσε τη νέα επαναστατική τεχνολογία Multiair, κέρδισε το σημαντικό βραβείο «Κινητήρας της Χρονιάς» στην κατηγορία για το καλύτερο νέο μηχανικό σύνολο.
  • 1/7/2010
O 1.4 Turbo κινητήρας, ο πρώτος που εφάρμοσε τη νέα επαναστατική τεχνολογία Multiair, κέρδισε το σημαντικό βραβείο «Κινητήρας της Χρονιάς» στην κατηγορία για το καλύτερο νέο μηχανικό σύνολο. Αυτός ο πρωτοποριακός τετρακύλινδρος κινητήρας συνδυάζει την τεχνολογία MultiAir (τον ηλεκτροϋδραυλικό έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής δηλαδή) με υπερτροφοδότηση γεγονός που θέτει πρωτόγνωρα στάνταρ απόδοσης. Εξελιγμένος και κατασκευασμένος από την FPT -Fiat Powertrain Technologies- ο κινητήρας 1.4 MultiΑir Turbo με απόδοση 135 ή 170 ίππων εξοπλίζει τις Alfa Romeo MiTo και Giulietta, όπως και τα Fiat Punto Evo και Abarth Punto Evo. Σύντομα όμως θα είναι διαθέσιμος τόσο στο Fiat Bravo, όσο και στην Lancia Delta. Η κορυφαία έκδοση των 170 ίππων συνδυάζει την ειδική απόδοση των 124 ίππων/λίτρο με μέγιστη ροπή 250 Nm εξασφαλίζοντας σπορ επιδόσεις, αλλά και πρωτόγνωρη οικονομία καυσίμου και εκπομπές CO2 (134 γρ/χλμ. στη νέα Alfa Romeo Giulietta). Η τεχνολογία ΜultiAir βασίζεται στον άμεσο έλεγχο της εισαγωγής του αέρα -ανεξαρτήτως γωνίας ανοίγματος της πεταλούδας γκαζιού- ξεχωριστά σε κάθε κύλινδρο και ξεχωριστά σε κάθε κύκλο καύσης, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 έως 10% και αυξάνοντας την ισχύ και την ροπή κατά 10% και 15% αντίστοιχα. Επιπλέον, όλες οι ρυπογόνες για το περιβάλλον εκπομπές καυσαερίων μειώνονται με τον προσεκτικό έλεγχο της καύσης. Η τεχνολογία MultiAir είναι ιδιαίτερα ευέλικτη και ευπροσάρμοστη, γεγονός που της επιτρέπει να εφαρμοστεί σε όλους τους κινητήρες βενζίνης και να μπορεί να εξελιχθεί στο εγγύς μέλλον για κινητήρες πετρελαίου. «Το βραβείο αυτό είναι μια ακόμη επιβεβαίωση της ικανότητας του Ομίλου Fiat για τεχνολογική καινοτομία. Ο Όμιλος έχει κερδίσει το βραβείο του 'Διεθνούς Κινητήρα της Χρονιάς' ήδη από το 2005 με τον μικρό, αλλά σοφιστικέ, 1.3 Multijet στην κατηγορία χωρητικότητας 1.0-1.4 λίτρου. Ο κινητήρας αυτός άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία των κινητήρων πετρελαίου, ένα πεδίο στο οποίο ο Όμιλος ήταν πάντα ηγέτης, έχοντας λανσάρει πρώτος στην αγορά καινοτομίες, όπως ο άμεσος ψεκασμός και τεχνολογία Common Rail» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της FPT Product Engineering, Aldo Marangoni.