Smart #1 SUV: Το θρυλικό μικρό... μεγαλώνει και μπαίνει στη νέα εποχή με 272 PS


28 χρόνια μετά τη δημιουργία της, η Smart ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο και παρουσιάζει την ηλεκτρική B-SUV πρόταση με αυτονομία 440 km.

  • 8/4/2022

Ο «καρπός» της συνεργασία Geely- Daimler είναι γεγονός. Το νέο Smart #1 αποκαλύφθηκε και με τον ξεχωριστό χαρακτήρα του εγκαινιάζει τη νέα εποχή του brand. Θυμίζουμε πως οι δύο εταιρείες ανέπτυξαν από κοινού το μοντέλο, με τους Γερμανούς να αναλαμβάνουν το κομμάτι του design και τους Κινέζους όλα τα υπόλοιπα.

Το Smart #1 έχει κατασκευαστεί πάνω στην πλατφόρμα SEA που θα αποτελέσει τη βάση και για τα επόμενα μοντέλα της φίρμας. Μάλιστα, θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο με το συγκεκριμένο πάτωμα που θα κυκλοφορήσει στους ευρωπαϊκού δρόμους.

Οι διαστάσεις του το τοποθετούν απέναντι από προτάσεις όπως το Renault Megane E-Tech και το Kia Niroμε τον κατασκευαστή να τονίζει πως η σχεδίαση έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε να προκύψει ο μέγιστος δυνατός χώρος για την καμπίνα. 

To μήκος του είναι 4.27 m. και αυτός ο αριθμός είναι αρκετός για να χαρακτηρίσει το αυτοκίνητο ως "το πιο μεγάλο Smart" στην ιστορία. Παρόλο που στο Concept #1 η διάταξη των καθισμάτων ήταν 2 και 2, το μοντέλο παραγωγής σχεδιάστηκε ως πενταθέσιο.

Ο χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα 411 λίτρων ενώ υπάρχει και ένα μικρός χώρος αποθήκευσης κάτω από το καπό με επιπλέον 15 λίτρα.

Σχεδιαστικά το στοιχείο που τραβάει το ενδιαφέρον είναι η ξεχωριστή οροφή και ο τρόπος με τον οποίο καταλήγει στην πίσω κολώνα. Από εκεί και πέρα η γραμμή είναι απλή και ταυτόχρονα σύγχρονη ενώ τον δικό τους ρόλο στη συνολική εικόνα παίζουν οι 19άρες ζάντες.

Η λιτή γραμμή ακολουθήθηκε και στο εσωτερικό το οποίο είναι αρκετά "ήσυχο" ενώ την παράσταση σε αυτή την περίπτωση κλέβει η αιωρούμενη κεντρική οθόνη των 12.8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων που δέχεται ενημερώσεις over-the-air. Τον ρόλο του πίνακα οργάνων αναλαμβάνει μία μικρότερη (9.2 ιντσών) full HD ενώ υπάρχει και head-up display 10 ιντσών.

Το σύστημα μπαταριών είναι 66 kWh και προσφέρει αυτονομία, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, 440 km. Μάλιστα θα παρουσιαστεί και μία έκδοση με μικρότερη μπαταρία ώστε να συμπιέσει προς τα κάτω την τιμή του μοντέλου η οποία δεν ανακοινώθηκε. Σημειώνεται πως η έκδοση που παρουσιάστηκε είναι η Launch ενώ οι επόμενες που θα δούμε θα είναι η Premium και η Pro Plus.

Με την γρήγορη φόρτιση των 150 kW η μπαταρία μπορεί να φτάσει από το 10% στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα ενώ το ίδιο ποσοστό σε φόρτιση 22kW AC απαιτεί περίπου 3 ώρες.

Η ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία μεταφέρεται σε ένα ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και αποδίδει δύναμη 272 PS και 343 Nm ροπής.

Η τελική ταχύτητα είναι τα 180 km/h και παρόλο που δεν ανακοινώθηκε ο χρόνος του 0-100 km/h κάποια ξένα μέσα έκαναν τους υπολογισμούς με το συνολικό βάρος (1.820 kg) και κατέληξαν σε ένα αποτέλεσμα κοντά στα 7 sec.

Αρκετά πλούσιο είναι και το τεχνολογικό πακέτο όπου μεταξύ άλλων προσφέρεται αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, adaptive cruise control, σύστημα stop and go, σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, αυτόματο παρκάρισμα και 7 αερόσακοι.

Τέλος, γράφεται ότι η Smart στοχεύει το μοντέλο να τοποθετηθεί ως μία πιο οικονομική επιλογή σε σχέση με τα ανταγωνιστικά Hyundai Kona Electric και Volkswagen ID.3Αυτό φυσικά μένει να φανεί και στην πράξη... H παραγωγή θα ξεκινήσει στο τέλος του 2022 και οι πρώτες παραδόσεις θα έρθουν από την επόμενη χρονιά.

Δείτε το video...