Stellantis: Επενδύει 160 εκατ. ευρώ για τον ηλεκτρικό «διάδοχο» του Citroen C5 Aircross


Το εργοστάσιο της Stellantis στη γαλλική πόλη Rennes θα αποκτήσει - μεταξύ άλλων - γραμμή συναρμολόγησης μπαταριών.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 3/6/2023

Η Stellantis ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 160 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο της γαλλικής πόλης Rennes, προκειμένου το 2025 να λανσάρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV το οποίο θα βασίζεται στη μελλοντική πλατφόρμα STLA Medium.

Στο πλαίσιο της επένδυσης θα δημιουργηθεί ένα τμήμα συναρμολόγησης μπαταριών και άλλο ένα αφιερωμένο στην έγχυση πλαστικών, το πρώτο σε γαλλικό εργοστάσιο της φίρμας.

Αυτή την εποχή, στη Rennes κατασκευάζονται τα Citroen C5 Aircross και Peugeot 5008. Συγκεκριμένα, το 30% της ημερήσιας παραγωγής του αποτελείται από τις plug-in hybrid εκδόσεις του C-SUV της Citroen, ενώ εκεί θα παραχθεί και η επικείμενη έκδοση mild hybrid 48 V. Σε επίπεδο αριθμών, από τη γραμμή παραγωγής «εξέρχονται» καθημερινά 360 Aircross από δύο ομάδες εργασιών, παράλληλα με το 5008.

«Συνάντησα εργαζόμενους με κίνητρα και αφοσίωση, οι οποίοι είναι υπερήφανοι για την εταιρεία τους και τα αυτοκίνητα που παράγουν. Η ανάθεση στην τοποθεσία της μελλοντικής πλατφόρμας STLA Medium το 2025, που ανακοινώθηκε το 2021, είναι άμεση συνέπεια της σοβαρότητας και της δέσμευσής τους στην ποιότητα κατασκευής», τόνισε ο Carlos Tavares κατά την επίσκεψή του στην εγκατάσταση.

Και πρόσθεσε: «Η Rennes θα είναι μια συμπαγής τοποθεσία υψηλής απόδοσης στο μέλλον και η ευελιξία της θα της επιτρέψει να ξεκινήσει τολμηρά έργα, όπως κάνει σήμερα με την έγχυση πλαστικού και τις δράσεις της υπέρ του περιβάλλοντος».

Σύμφωνα με το Reuters, το ολοκαίνουριο μοντέλο έχει τον εσωτερικό κωδικό CR3 και θα αντικαταστήσει το Citroen C5 Aircross. Μάλιστα, όταν ο CEO της Stellantis ρωτήθηκε αν το νέο SUV θα προσφέρεται και σε θερμικές εκδόσεις, απάντησε: «Καταρχήν, όχι».

Τέλος, για να συμβάλει στην επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα μέχρι το 2038, η Stellantis θα αντικαταστήσει το 2024 έναν από τους λέβητες φυσικού αερίου με μια εγκατάσταση βιομάζας τελευταίας γενιάς. Με αυτό τον τρόπο το 45% των αναγκών θέρμανσης του εργοστασίου θα καλυφθεί από τοπικές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.