Στη Honda το πρώτο πιστοποιημένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3


H Honda παρουσίασε το νέο σύστημα Sensing Elite το οποίο διαθέτει περισσότερα συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού, επιτρέποντας αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 5/3/2021

Η Honda έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια την προσπάθεια για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μείωση των τροχαίων συγκρούσεων και ατυχημάτων. Υπό το σύνθημα «Ασφάλεια για όλους» έχει δημιουργήσει το σύστημα  «Sensing» με το οποίο εφοδιάζει τα μοντέλα της. 

Αυτό αναβαθμίστηκε, πλέον, ονομάζεται «Sensing Elite» και αποτελεί μέρος του εξοπλισμού στο Honda Legend EX το οποίο θα αρχίσει να διατίθεται από σήμερα (5 Μαρίου) στην ιαπωνική αγορά. Σύμφωνα με τη Honda, το νέο σύστημα θα περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου που θα εισαχθεί στην Ευρώπη. 

Το Sensing Elite επιτρέπει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 και είναι το πρώτο τέτοιο σύστημα που αναγνωρίστηκε από την ιαπωνική νομοθεσία. Σε σχέση με πριν, διαθέτει το σύστημα «Traffic Jam Pilot» το οποίο αναλαμβάνει να κινεί το αυτοκίνητο όταν αυτό βρίσκεται σε μποτιλιάρισμα, χωρίς να επεμβαίνει ο οδηγός. 

Έτσι, χάρη στο Traffic Jam Pilot, το αυτοκίνητο εκκινεί και σταματά, διατηρώντας την κατάλληλη απόσταση από το προπορευόμενο και προσαρμόζοντας την ταχύτητά του σε αυτή που επικρατεί κάθε φορά.

Όσο χρονικό διάστημα είναι ενεργοποιημένο το σύστημα, ο οδηγός μπορεί να ξεκουράζεται ή να βλέπει κάποια τηλεοπτική σειρά ή ταινία στην κεντρική full-LCD οθόνη 12,3 ιντσών, αποφορτιζόμενος από το άγχος του μποτιλιαρίσματος.

Το Sensing Elite περιλαμβάνει, επίσης, τα συστήματα Adaptive Cruise Control (ACC) με λειτουργίες Low-Speed Follow και Lane Keeping Assist System, Adaptive in Lane Driving, Active Lane Change Assist χωρίς ο οδηγός να έχει χέρια του στο τιμόνι και Emergency Stop Assist.

Όπως ανακοινώθηκε από τη Honda, το Sensing Elite εξελίχθηκε λαμβάνοντας υπόψη περίπου δέκα εκατομμύρια πιθανά σενάρια που μπορεί να συμβούν στον δρόμο κατά την οδήγηση και έπειτα από πραγματικές δοκιμές σε αυτοκίνητα που κάλυψαν περίπου 1,3 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε όλες τις συνθήκες κυκλοφορίας και περιβάλλοντος. 

Το αναβαθμισμένο σύστημα χρησιμοποιεί τρισδιάστατους χάρτες υψηλής ακρίβειας του GPS για να αναγνωρίζει το μέρος στο οποίο βρίσκεται το όχημα κάθε φορά και χρησιμοποιεί τους αισθητήρες που υπάρχουν περιμετρικά στο αυτοκίνητο για να λαμβάνει δεδομένα από την κίνηση στον δρόμο.

Επίσης, στο εσωτερικό του οχήματος που διαθέτει το Sensing Elite υπάρχει κάμερα η οποία παρακολουθεί τον οδηγό και τις κινήσεις του. Εάν διαπιστώσει απόσπαση προσοχής ή κούραση, αρχικά προτείνει λύσεις ώστε να τον δραστηριοποιήσει.

Εάν ο οδηγός εξακολουθήσει να μην αντιδρά άμεσα, το σύστημα ενεργοποιεί τα απαραίτητα υποσυστήματα ώστε να συνεχιστεί η διαδρομή χωρίς πρόβλημα και με ομαλό ρυθμό κίνησης.