Στο σφυρί το παλιό εργοστάσιο των Smart


ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ DAIMLER, ΟΙ  ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 1997 ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ SMART.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 4/7/2020

Η πανδημία του Κορωνοϊού μπορεί να βρίσκεται σε ύφεση, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν έχει αφήσει πίσω της ανοικτές τις πληγές στη βιομηχανία. Αρκετές εταιρίες και ολόκληροι όμιλοι ξαναρχίζουν την παραγωγή και προχωρούν σε αναδιαρθρώσεις, ώστε να σταθούν και πάλι στα πόδια τους. Ειδικά για τη Daimler, η οποία έχει ως στόχο τις μηδενικές εκπομπές CO2, έχει αποφασίσει να επικεντρωθεί στην εξέλιξη νέων τεχνολογιών. Αυτό, βέβαια, είναι κάτι που ενέχει μεγάλο κόστος.

Εάν αναλύσει κανείς τα χρήματα που απαιτούνται για το R&D, την ανανέωση των γραμμών παραγωγής, την εκπαίδευση του προσωπικού, τα ανταλλακτικά και όλη τη μεγάλη αλυσίδα της παραγωγής οχημάτων, τα νούμερα ζαλίζουν. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, θα χρειαστεί μια σοβαρή αναπροσαρμογή και επανεξέταση του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής της εταιρείας, από την οποία θα προκύψει μία μείωση των εξόδων. Μεταξύ άλλων, η Daimler εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης του εργοστασίου που διαθέτει στο Hambach της Γαλλίας. Ουσιαστικά τη γραμμή παραγωγής των αυτοκινήτων Smart.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Ola Källenius, προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG, «λαμβάνοντας υπόψη τις μελλοντικές υψηλές επενδύσεις, ειδικά στην ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση, εφαρμόζουμε με συνέπεια μέτρα για την αύξηση της αποτελεσματικότητας. Αυτό επηρεάζει όλους τους τομείς της εταιρείας παγκοσμίως. Επιπλέον, οι επιπτώσεις της πανδημίας COVID 19 στην οικονομία δημιουργούν νέα δεδομένα στην αγορά και σε αυτό το πλαίσιο, βελτιστοποιούμε το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής μας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο σκοπεύουμε να ξεκινήσουμε συνομιλίες για την πώληση του εργοστασίου στο Hambach».

Το καλό για τον όποιο επίδοξο αγοραστή είναι ότι η συγκεκριμένη γραμμή παραγωγής θα συνεχίσει να παράγει τα Smart EQ Fortwo και Smart EQ Fortwo Cabrio, οπότε πωλείται πρακτικά μαζί με την «προίκα» της. Το εργοστάσιο άνοιξε τον Οκτώβριο του 1997 και από τότε έχει κατασκευάσει περισσότερα από 2,2 εκ. Smart. Σήμερα απασχολεί περί τα 1.600 άτομα προσωπικό.