SUV 2020: Έρχονται αλλαγές στον σχεδιασμό για λόγους ασφαλείας


O ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ ΣΤΗΝ ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΖΗΤΑ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΩΝ SUV ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΜΠΛΟΚΗΣ ΤΟΥ ΣΕ ΑΤΥΧΗΜΑ ΜΕ ΠΕΖΟΥΣ.

  • 17/6/2020

Αν και δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να αντιληφθείς ότι ένα SUV μειώνει και μάλιστα σημαντικά τις πιθανότητες επιβίωσης ενός πεζού σε περίπτωση που εμπλακεί σε ένα ατύχημα, μια νέα έρευνα που εκπόνησε ο ανεξάρτητος οργανισμός για την ασφάλεια των αυτοκινητοδρόμων στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής έρχεται να επιβεβαιώσει τα παραπάνω.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το αυξημένο ύψος του αμαξώματος και ειδικότερα του μπροστινού τμήματος ενός SUV μεταφέρει μεγαλύτερη ενέργεια στο σώμα ενός πεζού σε περίπτωση σύγκρουσης σε σύγκριση με ένα συμβατικό όχημα.

Μάλιστα αρκεί η ταχύτητα των 32 χλμ./ώρα ώστε ένα ατύχημα με ένα SUV να προκαλέσει τον θανάσιμο τραυματισμό του πεζού.

Ένα ακόμα στοιχείο που καθιστά τα μεγάλου μεγέθους SUV θανάσιμα είναι το γεγονός ότι το αυξημένο βάρος τους και οι ιδιαιτερότητες της αρχιτεκτονικής τους κάνει σαφώς πιο δύσκολο τον έλεγχό τους, με αποτέλεσμα η συχνότητα των ατυχημάτων που προκαλούν να είναι μεγαλύτερη και οι συνέπειες των ατυχημάτων αυτών σοβαρότερες.

Το πρόβλημα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής είναι πλέον έντονο καθώς η παραγωγή των crossovers έχει τριπλασιαστεί μέσα σε μια δεκαετία, γεγονός που κάνει επιτακτική την ανάγκη αναπροσαρμογής των σχεδιαστικών και όχι μόνον χαρακτηριστικών των συγκεκριμένων οχημάτων ώστε αυτά να πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας του IIHS.

Να θυμίσουμε ότι στο παρελθόν έχουν διατυπωθεί ανάλογες απόψεις και στην ευρωπαϊκή ήπειρο, με πιο χαρακτηριστικό το παράδειγμα του δημάρχου στο Παρίσι που επιχείρησε, χωρίς αποτέλεσμα, να απαγορεύσει την κίνηση των μεγάλων SUV από το κέντρο της γαλλικής πρωτεύουσας.

Διαβάστε επίσης:

Γιατί τα αυτοκίνητα πόλης σκοτώνουν;