Σχεδιάζει η Porsche την επιστροφή της στην Formula 1;


ΦΗΜΕΣ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΣΤΙΣ ΕΝΤΑΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΝΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΤΗΣ FORMULA 1 ΠΡΙΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΑΝ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 1/6/2019

Η τελευταία φορά που επίσημα η Porsche ανακατεύτηκε με την Formula 1 ήταν το 1991, όταν η εταιρία έδινε τον V12 των 3,5 λίτρων  κινητήρα της στην ομάδα της Footwork. Η προσπάθεια δεν στέφθηκε με την τυπική επιτυχία που περιμένει κανείς από μια Porsche οπότε η εταιρία αποσύρθηκε έκτοτε μακριά από το πρωτάθλημα.

Αυτό όμως ίσως να αλλάξει σύντομα, καθώς έντονη φημολογία θέλει την εταιρία να είναι σε προχωρημένο στάδιο δοκιμών ενός κινητήρα για το πρωτάθλημα του 2021. Σε συνέντευξη που έδωσε στο βρετανικό Autosport ο αγωνιστικός διευθυντής της Fritz Enzinger, είπε ότι ο V6 που διαθέτει η Porsche έχει σχεδιαστεί εξ' αρχής τόσο για χρήση στην Formula 1 όσο και για τον επερχόμενο αντικαταστάτη του πρωτότυπου 919 LMP1 για το WEC. Το πρόγραμμα εξέλιξης πήγε λίγο πίσω όταν η εταιρία αποσύρθηκε από το WEC το 2017, όμως δεν εγκαταλείφθηκαν. 

Οι εντολές που ήρθαν από ψηλά στο γκρουπ τους οδήγησαν να συνεχίσουν να εξελίσσουν τον κινητήρα και να τον βάλουν για δοκιμές μέσα στο 2019. Κάτι που γίνεται σε εντατικούς ρυθμούς αυτό το διάστημα με στόχο η Porsche να δει τις δυνατότητες που υπάρχουν και αν θα είχε επιτυχία αντάξια του ονόματος της εταιρίας μια συμμετοχή στην σύγχρονη εποχή της F1.

Η χρυσή εποχή της συμμετοχής στην Formula 1 της Porsche ήταν στην δεκαετία του 80, με τρία πρωταθλήματα οδηγών (Lauda το 1983 και Alain Prost το 1985 και 1986) και δύο πρωταθλήματα κατασκευαστών, δεν είχε την ανάλογη επιτυχία με τον 12κύλινδρο της Footwork.

Όμως εδώ έρχεται να σημειωθεί ένα ενδιαφέρον στοιχείο: η αποτυχία του V12 οδήγησε στην εξέλιξη ενός V10 που τελικά βρέθηκε στην έκδοση δρόμου της Carrera GT. Kάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί και αυτή τη φορά καθώς όπως δήλωσε ο Enzinger ένα τέτοιο μοτέρ ίσως να είναι στο επίκεντρο του νέου hypercar της εταιρίας στην επόμενη δεκαετία. 

Προς το παρόν γύρω στους 25 μηχανικούς εργάζονται πάνω στο συγκεκριμένο μοτέρ συγκεντρώνοντας στοιχεία. Η Porsche είναι από τους κατασκευαστές που συμμετείχαν στην σύσκεψη της FIA για τους νέους κανονισμούς που θα ισχύσουν για τους κινητήρες από το 2021.