Σχέδιο απόσυρσης αυτοκινήτων από τις γερμανικές εταιρείες


Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΝΑΖΗΤΑ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ ΠΑΛΑΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ.

  • 30/4/2020

Όπως έγινε γνωστό, οι τρεις κατασκευαστές αυτοκινήτων της Γερμανίας επεξεργάζονται τρόπους για να περιορίσουν τις απώλειες από την οικονομική κρίση που αντιμετωπίζουν εξαιτίας του κορωνοϊού. Ένα από τα μέτρα που προκρίνουν είναι να ισχύσει στη χώρα το κίνητρο της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων ως μέτρο για την ενίσχυση της παραγωγής στα εργοστάσιά τους και την αύξηση των πωλήσεων. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν, η Volkswagen θα προτείνει στην τοπική κυβέρνηση του ομόσπονδου κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας (όπου βρίσκεται η έδρα της) το πρόγραμμά της για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης. Το ίδιο θα κάνει η Daimler στην τοπική κυβέρνηση του ομόσπονδου κρατιδίου της Βάδης-Βυρτεμβέργης και η BMW στη Βαυαρία, όπου βρίσκονται οι έδρες τους αντίστοιχα.

Την επόμενη εβδομάδα έχει προγραμματιστεί συνάντηση εκπροσώπων των τριών εταιρειών με στελέχη της γερμανικής Κυβέρνησης όπου θα συζητηθούν οι προτάσεις τους. Η Καγκελάριος κυρία Angela Merkel έχει προτείνει την ενίσχυση της εγχώριας οικονομίας με τη διάθεση ποσού μεγαλύτερου από ένα τρισεκατομμύριο ευρώ. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες αποτελούν έναν από τους βασικότερους πυλώνες της παραγωγής στη χώρα, έχουν ζητήσει οικονομική στήριξη για να συνεχίσουν τα προγράμματα εξέλιξης και δημιουργίας νέων μοντέλων.

Ωστόσο, η κυβέρνηση εμφανίζεται σχετικά συγκρατημένη στο να επιχορηγήσει τις εταιρίες αυτοκινήτου με πολλά χρήματα των Γερμανών φορολογούμενων και εξετάζει το ενδεχόμενο να δώσει κίνητρο αντικατάστασης παλαιών αυτοκινήτων με καινούργια που θα επιβαρύνουν ελάχιστα το περιβάλλον, με σκοπό να μειωθεί το επίπεδο εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. Δηλαδή, δεν επικεντρώνεται τόσο στον όγκο πωλήσεων νέων αυτοκινήτων μέσω του μέτρου της απόσυρσης, όσο στο να εκπληρούνται τα θεσμοθετημένα όρια που έχει ψηφίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τους ρύπους. Αυτό επισήμανε σε δήλωσή του ο κύριος Peter Altmaier, ο Ομοσπονδιακός υπουργός Οικονομίας και Ενέργειας της χώρας, ο οποίος είπε ότι αυτή τη φορά ένα πρόγραμμα απόσυρσης παλιών αυτοκινήτων θα πρέπει να γίνει υπό το πρίσμα της προστασίας του περιβάλλοντος.