Σχεδόν σίγουρο ένα ηλεκτρικό Ν από τη Hyundai!


Το πότε θα έρθει, δεν το γνωρίζουμε, λογικά όμως θα το δούμε μέχρι το 2025. Όσο για τις επιδόσεις του, αναμένονται συγκλονιστικές, αν κρίνουμε από τα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας, E-GMP πλατφόρμας της φίρμας.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 2/12/2020

Η είδηση αυτή προέκυψε μέσα από την επίσημη, διαδικτυακή παρουσίαση της νέας ηλεκτρικής πλατφόρμας της Hyundai, ενώ την επιβεβαίωσε ο ίδιος ο Albert Biermann, πρώην αντιπρόεδρος της BMW M, επί κεφαλής του Vehicle Performance Division της Hyundai και πλέον πρόεδρος του τμήματος R&D της φίρμας. Σε ερώτηση που του απεύθυνε η Ελληνική έκδοση του Car and Driver, αναφορικά με το αν θα πρέπει να περιμένουμε κάποιο ηλεκτρικό Ν μοντέλο, η απάντησή του ήταν ότι κάτι τέτοιο δεν έχει ανακοινωθεί μεν επίσημα, υπάρχει όμως πολύ ισχυρή πιθανότητα να το δούμε. Η δήλωση αυτή, μάλιστα, συνοδεύτηκε από ένα κρυφό χαμόγελο.

Προσπαθώντας να συνδέσουμε τα κομμάτια του παζλ, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή τι πλάνα υπάρχουν. Πρόσφατα η Κορεατική εταιρία παρουσίασε το εικονιζόμενο ηλεκτρικό RM20e, που δεν είναι βέβαια ενδεικτικό, δίνει όμως έναν τόνο στους ηλεκτροκίνητους προβληματισμούς των Κορεατών. Από επίσημες πηγές, υπάρχει τουλάχιστον ένα πρωτότυπο υψηλών επιδόσεων όπου δοκιμάζεται αυτή τη στιγμή στο κέντρο δοκιμών της εταιρίας. Αυτό βασίζεται στη νέα πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, E-GMP, που καλύπτει κυρίως τις κατηγορίες οχημάτων C, D και E.

Η συνολική ισχύς που μπορεί να παραχθεί και να διαχειριστεί από τους ηλεκτροκινητήρες, στην προκειμένη περίπτωση, αγγίζει τους 600 ίππους. Όσο για την τελική ταχύτητα, ορίζεται στα 260 km/h, σύμφωνα με επίσημα χείλη. Ενδιαφέρον, δε, αποτελεί το γεγονός ότι η Hyundai έχει αναπτύξει ιδιαίτερα πολύστροφα ηλεκτρικά μοτέρ, που ξεπερνούν τις 20.000 rpm, έτσι ώστε να μην χρειάζεται κάποιο κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού αλλά μόνο μία σχέση μετάδοσης.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι ότι ο συσσωρευτής (που δεν ξεπερνάει σε πάχος τα 13 εκατοστά) και τα ηλεκτρικά του κυκλώματα είναι τόσο εξελιγμένα που μπορούν να φορτίζουν σε παροχές 800V! Αυτό σημαίνει ότι σε 5 μόλις λεπτά το αυτοκίνητο έχει πάρει αρκετή ενέργεια για να καλύψει απόσταση 100 km! Και το ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι ότι χάρη στην εσωτερική τεχνολογία V2L (Vehicle to Load) εφόσον χρειαστεί μπορεί να αποτελέσει το ίδιο το όχημα πηγή για να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες ενός νοικοκυριού ή για να φορτίσει ένα άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο!

Σύμφωνα με τα πλάνα της Hyundai, αναμένουμε 23 νέα EV έως το 2025, εκ των οποίων τουλάχιστον τα 11 θα βασίζονται επάνω στο πάτωμα E-GMP. Το πρώτο εξ αυτών θα παρουσιαστεί λογικά τον επόμενο μήνα (Ιανουάριος 2021), με το λανσάρισμα του να τοποθετείται χρονικά τον Απρίλιο του 2021. Όσο για το Ν μοντέλο, για το οποίο γίνεται ο λόγος, θα είναι μάλλον απίθανο να προηγηθεί των -πιο εμπορικών- hatchback και SUV. Ίδωμεν.