Συνέντευξη Andrea Levy: Όλα όσα μας αποκάλυψε ο εμπνευστής του 777 Hypercar


Ο Andrea Levy, ιδρυτής και CEO της 777 Motors, μίλησε στο Car and Driver και αποκάλυψε πως ξεκίνησε η συνεργασία με την Dallara, γιατί ο ίδιος δεν υποστηρίζει τον εξηλεκτρισμό, αλλά και ποιοι είναι οι στόχοι του 777 Hypercar.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: 777 MOTORS, Andrea Levy - Instagram
  • 10/7/2023

Η 777 Motors αποκάλυψε πριν από λίγες ώρες το πρώτο πρωτότυπο του 777 Hypercar, ενός πισταδόρικου «θηρίου» που υπακούει πιστά στην παραδοσιακή κουλτούρα των hypercar. Ο ιδρυτής της εταιρείας, Andrea Levy, γνωστός στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία για τη διοργάνωση δύο εκ των μεγαλύτερων εκθέσεων αυτοκινήτων της χώρας, το MiMo, Milano Monza Motorshow και το Salone dell’Auto Parco Valentino στο Τορίνο, πριν μερικούς μήνες είχε μιλήσει στο Car and Driver για το δημιούργημά του.

Andrea Levy, Ιδρυτής 777 Motors
Andrea Levy, Ιδρυτής 777 Motors

Ο κ. Levy έχει στην κατοχή του μία εκτενή συλλογή αυτοκινήτων, η οποία απαρτίζεται από διάφορα μοντέλα της Ferrari, της Porsche και της Lamborghini, αλλά φυσικά και μία Dallara Stradale.

Κάπως έτσι ξεκίνησε η σχέση του με την Dallara, όπως εξήγησε κι ο ίδιος: «Η πρώτη μου επαφή με την Dallara ήταν όταν απέκτησα το KTM Crossbow το 2009. Έφερε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2,5 L της Audi και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, απέδιδε 240 PS και το σασί ήταν κατασκευασμένο από την Dallara. Επίσης, ήμουν ο πρώτος πελάτης στον κόσμο που πήρε στα χέρια του την Dallara Stradale, μετά τον Gian Paolo Dallara, ιδρυτή της εταιρείας, και τον Andrea Pontremoli, διευθύνοντα σύμβουλο. Χρησιμοποιώ αυτό το αυτοκίνητο αρκετά συχνά, τόσο στην πίστα, αλλά και στο δρόμο, καθώς είναι νόμιμο. Φυσικά η σχέση μας με την Dallara είναι διπλή, καθώς ήμουν πελάτης τους, αλλά κι εκείνοι έπαιρναν μέρος στο MiMo.»

Η 777 Motors ξεκίνησε από την προτίμηση του ιδρυτή της στα ελαφριά, γρήγορα οχήματα, που διατηρούν τη φιλοσοφία των κλασικών supercar, αλλά και είναι προσαρμοσμένα στην εποχή του σήμερα. Ο εξηλεκτρισμός δεν είναι κάτι που ενδιαφέρει την εταιρεία, καθώς, κατά τον ίδιο τον Levy, υπάρχουν πιο έξυπνοι τρόποι να βοηθήσει κανείς το περιβάλλον, χωρίς να καταργήσει τις ΜΕΚ.

«Θεώρησα πως το καλύτερο που μπορώ να κάνω αξιοποιώντας όσα μου παρέχουν οι συνεργάτες μου και η Dallara είναι να προσφέρω σε 7 τυχερούς την καλύτερη δυνατή εμπειρία μέσα σε πίστα, δηλαδή το 777 Hypercar. Έτσι, έχω χρησιμοποιήσει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα που δε χρησιμοποιεί καθόλου ηλεκτρισμό. Τροφοδοτείται με συνθετικό καύσιμο, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 έως και 65%, κι έτσι νοιαζόμαστε για το περιβάλλον χωρίς να χάνουμε τίποτα. Αυτό είναι το όραμα του 777 Hypercar: Ένας παραδοσιακός κινητήρας με μοντέρνα οπτική.»

Πράγματι, πρόκειται για έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα V8 από την Gibson, χωρητικότητας 4,5 L, που αποδίδει 740 PS. Ο Levy αποκάλυψε επίσης ότι ο στόχος ήταν να διατηρηθεί το βάρος του οχήματος κάτω από τα 900 kg, κάτι που φυσικά επετεύχθη. Αυτό είναι κι ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του πανίσχυρου μοντέλου: Η αναλογία ισχύος - βάρους έχει διατηρηθεί ιδιαίτερα χαμηλά, στα 0,82 PS/kg, ενώ το 777 Hypercar μπορεί να παράγει έως και 2.100 kg κάθετης δύναμης σε ταχύτητα 370 km/h.

Ο V8 της Gibson που φέρει το 777 Hypercar
Ο V8 της Gibson που φέρει το 777 Hypercar

«Μόλις ξεπεράσεις τα 1.000 kg αρχίζεις να «νιώθεις» το βάρος. Το αυτοκίνητο υποφέρει, τα φρένα υποφέρουν, το όχημα γίνεται δύσκολο στην οδήγηση, και ειδικά στα κλειστά τμήματα της πίστας, όπως για παράδειγμα ένα chicane,» σημείωσε ο Ιταλός.

Οι μηχανικοί της Dallara είχαν το «ελεύθερο» στη δημιουργία του 777 Hypercar, καθώς το όχημα δε χρειάζεται να υπακούει στους κανόνες κανενός πρωταθλήματος. Αυτό αυτομάτως άρει όλους τους περιορισμούς από την ομάδα σχεδιασμού και υλοποίησης του πρότζεκτ, κι έτσι οι 7 μονάδες του μοντέλου που θα κατασκευάσει η εταιρεία έχουν στόχο τη διασκέδαση στην πίστα. Ο κ. Levy προβλέπει ότι ένας γύρος στην πίστα της Monza θα είναι εφικτός σε μόλις 1 λεπτό και 33 sec.

«Για παράδειγμα, δε μας ενδιαφέρει αν η μεγάλη αεροτομή επηρεάζει τη ροή του αέρα για το όχημα που ακολουθεί, κυρίως επειδή στις περισσότερες των περιπτώσεων δε θα υπάρχει κανένα αυτοκίνητο που ακολουθεί, ή πολύ απλά δε θα μας ενδιαφέρει. Το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι οι 7 τυχεροί πελάτες μας να έχουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στην πίστα είπε σχετικά ο Levy.

Ο Ιταλός επιχειρηματίας, συλλέκτης και οδηγός αγώνων βλέπει το 777 Hypercar ως μία πλατφόρμα εξέλιξης τεχνολογιών, οι οποίες δεν προέρχονται και ούτε προορίζονται για οχήματα που είναι νόμιμα για το δρόμο. Το hypercar του οποίου το σασί έχει επιμεληθεί η Dallara, ήταν ένα όραμα που προοριζόταν από την αρχή για την πίστα, και δε φέρει στοιχεία κάποιου άλλου, νόμιμου για το δρόμο, αυτοκινήτου, σύμφωνα με τον CEO και ιδρυτή της 777 Motors.

Όσο για τα επόμενα πρότζεκτ της νεοσύστατης αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Andrea Levy αποκάλυψε ότι δεν έχει κάποιο νέο μοντέλο στα σκαριά, όμως αναμένεται το 777 Hypercar να λάβει αναβαθμίσεις, ενώ και νέες τεχνολογίες θα συνεχίσουν να δοκιμάζονται στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Dallara στη Monza, όπου και εδρεύει η 777 Motors.

Το εγχείρημα των Ιταλών θα αναβαθμιστεί σημαντικά, με την εταιρεία να επενδύει σε μία 8η μονάδα, ονόματι 777 hypercar Unit-000, η οποία θα τελεί χρέη «πειραματικής μονάδας,» ή «κινητού εργαστηρίου,» όπως αναφέρει. Θα εξοπλιστεί με τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα για οδήγηση με χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, όπως και του ψηφιακού χειρισμού. Η συγκεκριμένη μονάδα θα κατασκευαστεί σε συνεργασία με τις PoliMOVE, Ascari και Indy Autonomous Challenge.

Η παρουσίαση του πρώτου πρωτοτύπου έγινε το περασμένο τριήμερο στην πίστα της Monza, στα πλαίσια του 6ωρου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC) στον «Ναό της Ταχύτητας». Το παρόν έδωσε κι ο ίδιος ο κ. Levy, δηλώνοντας ιδιαίτερα ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα των εργασιών της νεοσύστατης εταιρείας του.

«Η ικανοποίηση του να παρουσιάζει κανείς ένα πρότζεκτ που έρχεται μέσα από τη συνεργασία πολλών οργανισμών και εταιρειών, καθένας εκ των οποίων έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη γέννηση και την εξέλιξή του, είναι απεριόριστη. Χάρη στους τεχνικούς συνεργάτες μας, Dallara, Sparco, Gibson και Stilo, αλλά και στη συνεργασία μας με τις Politecnico di Milano, Ascari και Indy Autonomous Challenge, θα εργαστούμε ώστε τα 777 Hypercars να γίνουν σημεία αναφοράς για την έρευνας στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης και των οδηγών τεχνητής νοημοσύνης. 

«Χάρη σε ιδρύματα όπως η Περιφέρεια Λομβαρδίας, ο Δήμος της Monza, η ACI κι η πίστα της Monza, αυτό το πρότζεκτ θα μπορέσει να αναπτυχθεί και να χρησιμοποιήσει τα μυαλά των λαμπρότερων φοιτητών από πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο, αλλά και να γίνει ένα κέντρο ερευνών παγκοσμίου εμβέλειας. Ένα πρότζεκτ με ιταλικό DNA που θα αποτελέσει το σημείο αναφοράς για τις πιο εξελιγμένες τεχνολογίες στον κόσμο,» είπε ο ίδιος κατά την επίσημη παρουσίαση του 777 Hypercar.