Συνέντευξη: Ο αρχιμηχανικός της Toyota GR Corolla αποκαλύπτει τις λεπτομέρειες του hothatch


O Naoyuki Sakamoto, μίλησε στο caranddriver.com και έριξε φως στις λεπτομέρειες της νέας ιαπωνικής πρότασης, ενώ όταν ρωτήθηκε για το AWD... ξέσπασε σε γέλια!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ELANA SCHERR, ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: CAR AND DRIVER USA
  • 7/4/2022

Κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης της νέας Toyota GR Corolla, οι δημοσιογράφοι του caranddriver.com είχαν την ευκαιρία να βρεθούν τετ-α-τετ με τον επικεφαλής της ομάδας των μηχανικών Naoyuki Sakamoto και να του θέσουν ερωτήματα για την ανάπτυξη του μοντέλου, ζητώντας του παράλληλα να διευκρινίσει τι κάνει το αυτοκίνητο τόσο ξεχωριστό μέσα στην πίστα.

O Naoyuki Sakamoto δίπλα στην Toyota GR Corolla
O Naoyuki Sakamoto δίπλα στην Toyota GR Corolla

Πόσο καιρό χρειάστηκε για να αναπτύξετε την GR Corolla μετά την παρουσίαση του GR Yaris;

Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε πάνω στην GR Corolla το 2018. Συνεπώς είχαμε αρχίσει να την αναπτύσσουμε πριν παρουσιάσουμε το GR Yaris. Θα μπορούσα να πω πως τα δύο αυτοκίνητα αναπτύχθηκαν σχεδόν παράλληλα.

Η GR Corolla χρησιμοποιεί τον ίδιο 3κύλινδρο κινητήρα. Αυτός σχεδιάστηκε για το GR Yaris και στη προσαρμόστηκε στην GR Corolla ή σχεδιάστηκε για τη δεύτερη εξαρχής;

Η Corolla χρησιμοποιεί τον κινητήρα του Yaris, αλλά για να την διαθέσουμε στην αγορά της Αμερικής χρειάστηκε να της δώσουμε περισσότερη δύναμη και έτσι προχωρήσαμε σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις για να το πετύχουμε. Οι Αμερικάνοι θέλουν πάντα περισσότερη δύναμη...

Αν στόχος ήταν η ιπποδύναμη, γιατί μείνατε “κολλημένοι” στη λογική των τριών κυλίνδρων; Δεν θα ήταν όλα πιο εύκολα με ένα turbo τετρακύλινδρο σύνολο;

Βασικά ένα συμπαγές σύνολο είναι η σωστή επιλογή για ένα sports car. Όσο περισσότερο κρατάμε τα βαριά μέρη ενός αυτοκινήτου κοντά στο κέντρο βάρους, τόσο καλύτερο είναι το κράτημα. Συνεπώς ένας ελαφρύς κινητήρας είναι η καλύτερη επιλογή. Όσο πιο ελαφρύ είναι το αυτοκίνητο τόσο καλύτερο.

Πόσο ζυγίζει η έκδοση Circuit;

1.450 kg.

Τι κάνατε για να αποκτήσετε περισσότερη ισχύ; Δεν αλλάξατε τη διάμετρο ή τη διαδρομή των εμβόλων, κρατήσατε τον ίδιο κυβισμό με τον κινητήρα του Yaris, αλλά με 30 ακόμα άλογα. Και ένας 3κύλινδρος χρειάζεται άξονα εξισορρόπησης και αυτός έχει δύο εκκεντροφόρους;

Ναι, φτάσαμε τα 300 hp από 268 hp. Αυξήσαμε την πίεση του turbo και για να το κάνουμε αυτό, χρειαζόταν να μειώσουμε τα «πειράκια». Χρειαζόταν να μεταφέρουμε περισσότερο καύσιμο μέσα στο θάλαμο καύσης, περισσότερα καυσαέρια έξω από αυτόν. Και ναι, υπάρχει άξονας εξισορρόπησης-κραδασμών και δύο εκκεντροφόροι φυσικά.

Και πως καταφέρατε να τα ταιριάξετε όλα αυτά στην εντέλεια;

Κάναμε πάρα πολλές δοκιμές στην πίστα, τόσο τον χειμώνα όσο και το καλοκαίρι. Αυξήσαμε αρκετά το μέγεθος της γρίλιας, όπως μπορείτε να δείτε, η οποία είναι πλέον τεράστια σε σχέση με την απλή Corolla. Ανοίξαμε οδούς για να διοχετεύεται καλύτερα ο αέρας. Ακόμα και στην εισαγωγή του αέρα έχουμε έναν μικρό αεραγωγό για τις χαμηλές ταχύτητες ώστε να επιταχύνεται η διέλευση καθώς και έναν αγωγό πιο κάτω, για τις υψηλότερες στροφές, που φέρνει μεγαλύτερες ποσότητες αέρα στον κινητήρα.

Το σασί και το αμάξωμα διαφέρουν από την απλή Corolla;

Το σασί έχει ενισχυθεί με 349 περισσότερες συγκολλήσεις. Το πάτωμα διαφέρει στο πίσω μέρος σε σχέση με την απλή Corollla ώστε να δημιουργηθεί χώρος για το διαφορικό. Επίσης μεταφέραμε την μπαταρία από το μπροστά μέρος στο πίσω για καλύτερη κατανομή βάρους. Τα μπροστινά φτερά είναι ενιαία ενώ οι πίσω προεκτάσεις είναι πρόσθετες. Η carbon οροφή υπάρχει μόνο στο GR μοντέλο. Από την άλλη οι πόρτες είναι κοινές και στα δύο αυτοκίνητα. Η γεωμετρία της ανάρτησης μπροστά χρησιμοποιεί νέους συνδέσμους που είναι 15 mm πιο ψηλοί ώστε το κέντρο κύλισης να ακολουθήσει την ίδια διαδρομή. Επίσης είναι πιο άκαμπτη και πιο ελαφριά σε σχέση με το απλό μοντέλο.

Και το AWD είναι το ίδιο που μπορεί να βρει κάποιος, για παράδειγμα, σε ένα RAV4;

(Ο Naoyuki Sakamoto γελάει και φέρνει στην κουβέντα τον ειδικό του AWD που ξεσπά και αυτός σε γέλια). Είναι το σύστημα της Gazoo Racing που χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε αυτό το αυτοκίνητο. Έχει αναπτυχθεί από το αγωνιστικό τμήμα και προσφέρει υψηλό έλεγχο σε διαφορετικές συνθήκες.

Η επιλογή να χρησιμοποιήσετε στην οροφή του αυτοκινήτου χυτό σφυρήλατο ανθρακόνημα αντί ανθρακοΰφασμα έχει να κάνει με το διατηρήσετε χαμηλά το κόστος ή επειδή είναι καινούργιο και πιο στυλάτο;

Και για τα δύο!

Έχετε κουραστεί να μιλάτε για το αυτοκίνητο;

Κάθε άλλο! Είμαι πολύ ενθουσιασμένος! Το κατασκευάσαμε με πάρα πολύ πάθος!

Πηγή: caranddriver.com