Τα «2 συν 1» φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αλλάζουν τις ισορροπίες


Ποιές εταιρείες ετοιμάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κοστίζουν κάτω από 20.000 ευρώ και θα έχουν αυτονομία έως και 350 χιλιόμετρα.

  • 29/6/2021

Μαζί με την έλλειψη υποδομών φόρτισης, το αυξημένο κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποτελεί τον σημαντικότερο ίσως ανασταλτικό παράγοντα, καθώς ελάχιστοι είναι εκείνοι που μπορούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να δώσουν πάνω από 40.000 ευρώ για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν ξέρουν εάν θελήσουν να κάνουν μια διαδρομή εκτός πόλης που θα το φορτίσουν.

Με τις πληροφορίες να θέλουν την εξίσωση των τιμών των συμβατικών αυτοκινήτων με τα ηλεκτρικά πιο νωρίς απ΄ ότι περιμέναμε, προσφάτως είδαν το φώς της δημοσιότητας οι προσπάθειες τριών κατασκευαστών να δημιουργήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του λαού.

Μιλάμε για την Tesla που θα κατασκευάσει επί ευρωπαϊκού εδάφους ένα κόμπακτ διαστάσεων EV το οποίο θα κοστίζει περίπου 21.000 ευρώ, όμως η είδηση έρχεται από την Dacia με το Spring που ήδη πωλείται στη Γερμανία στα 11.000 ευρώ (με το κρατικό μπόνους), αλλά και τη Mitsubishi που σχεδιάζει και εκείνη ένα ηλεκτρικό στα 15.000 ευρώ.

Το Tesla των 21.000 ευρώ!

Ο λόγος για το 'baby Tesla', που ο ίδιος ο Elon Musk ανακοίνωσε πέρυσι, κι αναμένεται να προσφέρει αυτονομία μεγαλύτερη από αυτήν του Volkswagen ID.3, που βλέπει ως τον βασικό του ανταγωνιστή.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες το νέο μοντέλο της Tesla θα πωλείται έναντι 25.000 δολαρίων (21.000 ευρώ), που στην ευρωπαϊκή αγορά θα είναι πιο οικονομικό από τα Peugeot e-208 και Honda e.Με αυτονομία 402 χιλιομέτρων, ξεπερνά αυτήν του ID.3, που αγγίζει τα 350 χιλιόμετρα, και θα αποτελεί το πιο χαμηλό σε αυτονομία όχημα της Tesla, με το Model 3 Long Range να βρίσκεται στο άλλο άκρο, στα 566 χιλιόμετρα αυτονομίας.Η κατασκευή του 'baby Tesla' θα λάβει χώρα στο μεγάλο εργοστάσιο της εταιρείας στο Βερολίνο, μαζί με το Model 3 και το Model Y, αρχής γενομένης από το 2022.

Dacia Spring: Το πιο φτηνό ηλεκτρικό SUV της Ευρώπης

Το Dacia Spring Electric, το πρώτο ηλεκτρικό Dacia, με βάση τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, προορίζεται για καθαρά αστικές μετακινήσεις.

Το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο που ανακοινώθηκε στα πλαίσια του Renault eWays είναι το Spring Electric της Dacia. Το οποίο όπως ανέφεραν στελέχη του γαλλικού ομίλου θα είναι το πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο στην Ευρώπη. Το πώς αυτό μεταφράζεται σε νούμερα δεν το είπαν, καθώς δεν ανακοίνωσαν τιμή.

Το Dacia Spring Electric πάντως δεν έχει εξελιχθεί από λευκό χαρτί. Κάθε άλλο μιας και η αποτελεί μια τροποποιημένη εκδοχή του City K-ZE EV της κινεζικής αγοράς που με τη σειρά του βασίζεται στο Renault Κwid. Πρόκειται δηλαδή για ένα SUV που ανήκει στην πιο μικρή κατηγορία με μήκος 3,734 m και μεταξόνιο 2,423 m.

Παρά τις μικρές του εξωτερικές διαστάσεις έχει χώρο για τέσσερις ενήλικες και 300 λίτρα για αποσκευές, καθώς και πολλές θέσεις για μικρό-αντικείμενα στο εσωτερικό του (το οποίο έχει δύο οθόνες, μια για το πίνακα οργάνων και μια κεντρική αφής), μαζί με ένα μεγάλο ντουλαπάκι στο ταμπλό.Η μπαταρία του Spring Electric είναι των 26,8 kWh -μέγεθος που βοηθά να κρατηθεί η τιμή σχετικά χαμηλά- και φορτίζει μέχρι και με 30 kW συνεχούς ρεύματος, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 33 kW (45 PS) και 125 Nm.

Η αυτονομία φτάνει τα 225 km κατά WLTP αλλά αυξάνεται κατά 10% περίπου με την επιλογή του προγράμματος Eco. Σε αυτό η ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ μειώνεται στα 31 PS και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 100 km/h από 125 -η τιμή του 0-100 km/h δεν ανακοινώνεται επίσημα.

Οι τιμές για το Dacia Spring Electric στην ευρώπη ξεκινούν από τα 17.000 ευρώ χωρίς τις κρατικές επιδοτήσεις.

Η Mitsubishi σχεδιάζει το EV των 15.000 ευρώ

Η Mitsubishi είχε δείξει τις προθέσεις της με το ηλεκτρικό πρωτότυπο CA-MiEV που παρουσιάστηκε το 2013.
Η Mitsubishi είχε δείξει τις προθέσεις της με το ηλεκτρικό πρωτότυπο CA-MiEV που παρουσιάστηκε το 2013.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Nikkei Asia, ιαπωνικού ΜΜΕ, η Mitsubishi αναμένεται να κυκλοφορήσει ένα ηλεκτρικό μοντέλο που θα κοστίζει λιγότερο από 15.000 ευρώ (ή 2 εκ. γεν) στην Ιαπωνία.

Το όχημα, που θα τεθεί προς πώληση από το 2023, θα βασίζεται στο Minicab MiEV, αλλά θα διαθέτει πιο φθηνές μπαταρίες, ώστε να μπορέσει η εταιρεία να το τοποθετήσει τόσο χαμηλά στον... τιμοκατάλογό της.

Ακόμα κι έτσι, όμως, θα είναι πιο ακριβό κι από το πλέον φθηνό βενζινοκίνητο όχημα της ιαπωνικής μάρκας. Πρόσφατα, η Dacia κυκλοφόρησε το Spring, το «πιο φθηνό ηλεκτρικό όχημα» στην Ευρώπη, σύμφωνα με την εταιρεία, αφού κοστίζει 16.990 ευρώ. Με αυτονομία 230 χιλιομέτρων, βρίσκεται πιο ψηλά από το μοντέλο της Mitsubishi σε αυτόν τον τομέα (150 χλμ. αυτονομίας).

Είναι πλέον νόρμα η παραγωγή οικονομικών EV στην αυτοκινητοβιομηχανία, μία κατηγορία οχήματος και τιμής που πρωτοεμφανίστηκε στην Κίνα, και πέτυχε.