Tα 8 πιο όμορφα αυτοκίνητα της Gulf Racing: Από το Ford GT40 στη McLaren F1 GTR


Από το Ford GT40 έως τη McLaren F1 GTR και την Porsche 911 RSR GTE, μερικά από τα πιο διάσημα σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών με το χαρακτηριστικό γαλάζιο και πορτοκαλί χρώμα, έμειναν ανεξίτηλα στην ιστορία. 

  • 21/5/2021

Η ομάδα της McLaren στη Formula 1 ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα πάει στο Grand Prix του Μονακό αυτό το Σαββατοκύριακο με τα μονοθέσια της βαμμένα στα διάσημα χρώματα της Gulf Oil. Η βρετανική ομάδα το κάνει αυτό ως φόρο τιμής στη συνεργασία που έχουν συνάψει με την αμερικάνικη Gulf Oil από πέρυσι. Με την επιστροφή του θρυλικού γαλάζιου και πορτοκαλί χρώματος, ήρθε η ώρα να θυμηθούμε τα πιο όμορφα σπορ αυτοκίνητα που έχουν «ντυθεί» ποτέ με τη μπλε-πορτοκαλί «στολή».

Porsche 911 RSR GTE

Το 2018, η Porsche συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής με πολλά αγωνιστικά αυτοκίνητα της, αλλά αυτό ξεχωρίζει πραγματικά. Η Porsche 911 RSR GTE της ομάδας Gulf Racing ανταγωνίζεται στο πρωτάθλημα προοριζόμενο για οδηγούς με χαμηλότερη λισάνς. Στην superseason, όπως ονομάστηκε η σεζόν 2018/2019, λόγω της διπλής παρουσίας των 24 ωρών του Le Mans, η ομάδα αυτή τερμάτισε μόλις στην έβδομη θέση στο πρωτάθλημα. Στην περίπτωση αυτή, τα διάσημα χρώματα δεν έδωσαν καμία τύχη στην ομάδα που δεν πήρε ούτε μία νίκη και είχε ως καλύτερο αποτέλεσμα την 4η θέση επί δύο φορές, αλλά σίγουρα ξεχώρισε ανάμεσα στο πλήθος.

Ford GT40: Ο θρύλος

Το Gulf Ford GT40 P/1075 είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο εμβληματικά αγωνιστικά αυτοκίνητα που είδαμε ποτέ. Όχι μόνο επειδή πέρασε πρώτο τη γραμμή τερματισμού στις 24 ώρες του Le Mans το 1969, αλλά ολόκληρη η ιστορία και η αντιπαλότητα μεταξύ Ford και Ferrari συμβάλλουν σε αυτό. Για τους θαυμαστές του GT40 υπάρχουν πολλά ντοκιμαντέρ και η γνωστή ταινία Ford vs Ferrari, έχουν όλα εμπνευστεί από αυτή την κόντρα, με τον αγώνα του 1966 να ξεχωρίζει στο πάνθεον της ιστορίας. Τότε που η Ford τερμάτισε την κυριαρχία της Ferrari στο Le Mans, αλλά είχε μία εσωτερική διαμάχη με τον οδηγό Ken Miles, όταν αυτός έχασε τη νίκη στις 24 ώρες του Le Mans περιμένοντας τα άλλα δύο Ford για μια ωραία φωτογραφία για τους εκπροσώπους του τύπου.

Το αυθεντικό GT40 που κέρδισε το Le Mans πουλήθηκε τελευταία φορά το 2012, για 11 εκατομμύρια δολάρια. Για όσους μπορεί να ενδιαφέρονται χωρίς να διαθέτουν ένα τόσο μεγάλο πορτοφόλι, έχει κατασκευαστεί επίσης μία ρέπλικα από τον κατασκευαστή ειδικών αυτοκινήτων Superformance. Εκείνη την εποχή, δόθηκε «πλήρης πρόσβαση» στην εταιρεία να κάνει φύλλο και φτερό το GT40 και κατά συνέπεια να συλλέξει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να δημιουργήσει ένα τέλειο αντίγραφο του αυτοκινήτου. Το κόστος του ήταν… μόλις 200.000 δολάρια.

McLaren F1 GTR Longtail

Το αυθεντικό αγωνιστικό McLaren F1 GTR Long Tail Gulf-Davidoff χρονολογείται στο 1997. Εκείνη τη χρονιά, η ομάδα αγώνων Gulf Racing με τρία αυτοκίνητα στα χρώματα των Gulf-Davidoff εμφανίστηκε στην γραμμή εκκίνησης των 24 ωρών του Le Mans. Έτρεξαν με τους αριθμούς 39, 40 και 41. Στην κατηγορία LMGT1, η ομάδα με τον αριθμό 41, καθοδηγούμενη από τους Pierre-Henri Raphanel, Jean-Marc Gounon και Anders Olofsson, ήρθε πρώτη. Συνολικά, το οδηγικό τρίο τερμάτισε στη δεύτερη θέση. Ο αριθμός 39 δεν έφτασε στη γραμμή τερματισμού, ενώ οι οδηγοί του αγωνιστικού με τον αριθμό 40 δεν εκκίνησαν.

Aston Martin Vantage V8 GTE

Η Aston Martin ήταν ενεργή στην κατηγορία GT2 στους αγώνες αντοχής για λίγο, έως ότου μετακόμισε στην GTE στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής. Το 2012 ανταγωνίστηκε με την V8 Vantage της φωτογραφίας, στα εντυπωσιακά χρώματα της Gulf Oil. Τελικά, η Aston Martin έγινε σταθερό μέλος του θεσμού, μέχρι να μεταβεί στη νέα γενιά Vantage το 2018. Μετά από εννέα χρόνια, με 47 νίκες στην κατηγορία της, GTE του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής, η Aston Martin έβαλε τέλος στο πρότζεκτ. Ως εργοστασιακή ομάδα μπορεί να έχει σταματήσει, αλλά η βρετανική μάρκα εξακολουθεί να δίνει τη V8 Vantage σε άλλες ομάδες.

Dragon Speed  Gulf Racing LMP1

Εκτός από την κατηγορία GTE, η Gulf Racing έκανε τα χρώματα της διάσημα και στην LMP1 το 2019 για τις 24 ώρες του Le Mans, σε συνεργασία με το American Dragon Speed. Πενήντα χρόνια μετά τη δεύτερη νίκη της Gulf στο Le Mans, η έκδοση Dragon Speed ??BR1-Gibson έφερε ξανά τα θρυλικά χρώματα της Gulf Racing. Σαν φόρο τιμής στις τρεις νίκες της Gulf Racing στο Le Mans, οι ημερομηνίες των τριών νικών αναγράφονταν στο πίσω πτερύγιο του αυτοκινήτου. Ούτε και εδώ ήρθε η επιτυχία -το LMP1 δεν τερμάτισε σε αυτό τον αγώνα.

Porsche 917Κ

Μαζί με τα Ford GT40 και McLaren F1 GTR LongTail, η Porsche 917K (όπου Κ σημαίνει Kurzheck, ή «κοντή ουρά») είναι ένα από τα πιο γνωστά παραδείγματα αγωνιστικών αυτοκινήτων της Gulf Racing. Πρόκειται για ένα από τα πλέον θρυλικά αγωνιστικά, αφού κέρδισε τις 24 ώρες του Le Mans το 1970 και το 1971 και επιπλέον έχει κερδίσει σχεδόν κάθε αγώνα στον οποίο συμμετείχε μέσα στα δύο αυτά χρόνια. Τροφοδοτούνταν από έναν αερόψυκτο επίπεδο 12κύλινδρο κινητήρα και παρήγαγε περίπου 580 ίππους.

McLaren MCL35M: Η Gulf Racing επέστρεψε

Η τελευταία προσθήκη στο οπλοστάσιο της Gulf Racing είναι η MCL35M. Το μονοθέσιο της McLaren στη Formula 1 θα βαφτεί με το διάσημο ανοιχτό μπλε και πορτοκαλί χρώμα για το Grand Prix του Μονακό του 2021. Η ομάδα αποφάσισε να βάψει το μονοθέσιο της ως φόρο τιμής στην επαναλαμβανόμενη συνεργασία της με την Gulf Oil, η οποία ανακοινώθηκε ως στρατηγικός εταίρος της ομάδας πέρυσι. Το αποτέλεσμα; ένα πανέμορφο one-off μονοθέσιο για ένα και μόνο σαββατοκύριακο στην διάσημη κούρσα του Μονακό.

McLaren 720S

Για το τέλος θα μείνουμε στη McLaren, η οποία δεν έβαψε μόνο το μονοθέσιο της ομάδας στη Formula 1 στα χρώματα της Gulf Racing. Ταυτόχρονα, και η 720S «ντύθηκε» στα ίδια χρώματα. Όταν η McLaren MCL35M εξακολουθεί να περιέχει πολύ πορτοκαλί, στην 720S κυριαρχεί το ανοιχτό μπλε χρώμα με μια εμφανή πορτοκαλί λωρίδα. Εννοείται βέβαια πως μόνο ένας πολύ περιορισμένος αριθμός πελατών του Βρετανού κατασκευαστή supercar θα έχει την ευκαιρία να αποκτήσει την 720S στα χρώματα της Gulf Racing.