Τα diesel επανακάμπτουν στην γερμανική αγορά


Αν και τους τελευταίους μήνες τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα είχαν χάσει αρκετό έδαφος, τα κίνητρα που δίνουν οι εταιρίες φαίνεται ότι αλλάζουν το κλίμα.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 6/2/2019

Τελικά ο diesel κινητήρας αποδεικνύεται πολύ σκληρός για να πεθάνει. Ή και αρκετά επικερδής για τις εταιρίες ώστε να τον αφήσουν στην τύχη του. Στην σημαντική (όχι μόνο λόγω μεγέθους αλλά και επιδραστικότητάς της στις πανευρωπαϊκές τάσεις) γερμανική αγορά, τα diesel μοντέλα ανέβηκαν κατά 2,1% μέσα στον πρώτο μήνα του 2019, φθάνοντας σε ποσοστό το 34,5% της αγοράς. Αντίθετα τα βενζινοκίνητα έπεσαν κατά 8,1% με το μερίδιο αγοράς τους να είναι στο 57,6%.

Η ανάκαψη αυτή οφείλεται σε δύο κυρίως λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με την παρουσίαση αρκετών νέων μοντέλων τα οποία πλέον εμπίπτουν στους νέους κανονισμούς σε ότι αφορά τους ρύπους. Και ο δεύτερος αφορά τα κίνητρα που δίνουν οι εταιρίες για την απόσυρση παλαιών μοντέλων.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η VW αποφάσισε να επεκτείνει το δικό της πρόγραμμα και πέραν των 15 πόλεων που είχε αποφασιστεί σε ολόκληρη την Γερμανία.

Σε ότι αφορά την γενικότερη εικόνα της γερμανικής αγοράς, οι ταξινομήσεις έπεσαν κατά 1,4% με 265.702 μονάδες. Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ανέβηκαν κατά 68% με μερίδιο αγοράς στο 1,7% ενώ πτώση σημείωσαν τα plug in υβριδικά.

Από τις μάρκες την σημαντικότερη άνοδο είχε η Tesla με 118% αύξηση και η Volvo με 40%, ενώ πτώση είχαν όλες οι γερμανικές εταιρίες, αλλά και η Nissan με 40% μείωση και η Alfa Romeo με 32%.