CAR AND DRIVER ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
2018 FIAT

Τα FIAT 500 και FIAT Panda στο Μουσείο Design Triennale 24/4

  • img
  • img
  • img
  • img

Εάν κάποιος αναρωτηθεί για το τι είναι η FIAT η πιο ουσιαστική απάντηση σε αυτό πως πρόκειται για την αυτοκινητοβιομηχανία που «δίδαξε» πώς κατασκευάζονται μικρά οχήματα που είναι πρακτικά  τα οποία να είναι ευρύχωρα παρά τις μικρές διαστάσεις τους.

Παράλληλα, ξεχωρίζουν και για έναν ακόμα λόγο: Για τη σχεδίασή τους. Τα 500 και Panda είναι τυπικά παραδείγματα όπου -παρά μεταξύ τους χρονολογική απόσταση κατά την παρουσίασή τους- παραμένουν δύο οχήματα που εξακολουθούν να προκαλούν το ενδιαφέρον.

Λογικό ήτα κάποια στιγμή να ενδιαφερθούν γι’ αυτά και οι φιλότεχνοι και τα δύο μοντέλα να βρουν μια θέση σε κάποιο μουσείο. Έτσι, από τώρα και ως τις 20 Ιανουαρίου 2019, οι επισκέπτες του Μουσείου Design Triennale, έχουν τη δυνατότητα να δουν τα δύο μοντέλα σε έναν χώρο που τα προσδιορίζει ως σύμβολα της νεώτερης βιομηχανικής ιστορίας της Ιταλίας. Το συγκεκριμένο μουσείο άρχισε να λειτουργεί το 2007 με σκοπό να φιλοξενεί και να καταδείξει τα σημαντικότερα αντικείμενα της Ιταλικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας και κουλτούρας.

 

Το 500 Ν

Παρουσιάστηκε το 1958 και ήταν μια καλύτερη έκδοση του 500 που είχε πρωτοεμφανιστεί ένα χρόνο νωρίτερα, δημιούργημα του Dante Giacosa, ενός θρύλου στην ιστορία της Αυτοκίνησης. Το 500 Ν διέφερε συγκριτικά καθώς είχε προβολείς με περιγράμματα αλουμινίου, σκιάδια, λεπτομέρειες αλουμινίου στο καπό και διακοσμητικά στα πλαϊνά.

Επίσης, είχε γυαλιστερά αλουμινένια καπάκια ζαντών, παράθυρα που ανοίγουν με περιστρεφόμενο μοχλό, πίσω παράθυρα με μοχλό συγκράτησης στην θέση ανάκλισης, πίσω καθίσματα με επένδυση, διακόπτες φώτων και φλας επάνω στην κολόνα του τιμονιού, πεντάλ φρένου και συμπλέκτη με επένδυση από καουτσούκ. Δεν είναι μόνο ένα ιστορικό μοντέλο για τη FIAT καθώς στις ημέρες μας έχει καταλήξει να είναι η ίδια η εταιρεία.

Το Panda

Πρόκειται για την πρώτη «γενιά» που παρουσιάστηκε επίσημα το 1980 (Panda 30) και ήταν ήταν το σχεδιαστικό «παιδί» ενός ακόμα θρύλου της Αυτοκίνησης, του Giorgetto Giugiaro. Το Panda δεν ήταν απλώς ένα ακόμα όχημα πόλης της FIAT αλλά αποτέλεσε τη «βάση» για την εφαρμογή τεχνολογιών που φάνταζαν «παράταιρες» για τέτοιο όχημα, όπως το σύστημα τετρακίνησης (1984) ή το σύστημα κίνησης με φυσικό αέριο (2006, η δεύτερη «γενιά») του. Επίσης, το 2004 ψηφίστηκε ως το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

Ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής μας, το Panda προσαρμόζεται στις όποιες επιταγές του Μάρκετινγκ αλλά, ευτυχώς, δεν έχει χάσει τον χαρακτήρα του ως ένα από τα καλύτερα οχήματα για την πόλη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ