Τα Ford GT και Mercedes-AMG GT έχουν το ίδιο κιβώτιο αλλά διαφορετικό κόστος ανταλλακτικού


Ίδιος προμηθευτής και ίδιο χαρακτηριστικά δεν σημαίνει αυτόματα και ίδια χρέωση ανταλλακτικού από δύο διαφορετικούς κατασκευαστές.

  • 12/11/2018

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι γνωστό πως χρησιμοποιούν εξαρτήματα από τρίτους προμηθευτές. Ο λόγος είναι αφενός η προσπάθεια για μείωση του κόστους αλλά και του χρόνου εξέλιξης και αφετέρου η εξειδίκευση που έχουν κάποιοι προμηθευτές.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα για τα παραπάνω είναι τα κιβώρια ταχυτήτων και ενδεικτικό το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με κωδικό 7DCL750 της Getrag το οποίο χάρη στη δυνατότητα διαχείρισης μεγάλης ροπής που έχει χρησιμοποιείται σε πολλά δυνατά σπορ και σούπερ σπορ μοντέλα. Όπως είναι για παράδειγμα το Ford GT, οι Ferrari California και 458, καθώς και οι Mercedes-AMG GT και SLS. Μάλιστα οι Mercedes-AMG GΤ και το Ford GT έχουν και την ίδια ακριβώς κλιμάκωση.  

Από την άλλη όμως δεν έχουν τις ίδιες τιμές ως ανταλλακτικά, παρόλο που όπως είπαμε προέρχονται από τον ίδιο προμηθευτή και είναι ακριβώς ίδια. Έτσι λοιπόν για το κιβώτιο του GT η Ford χρεώνει τουλάχιστον 27.624 δολάρια, αν επιστραφεί το παλιό κιβώτιο. Αν για κάποιον λόγο αυτό δεν είναι εφικτό η τιμή διαμορφώνεται σαφώς πιο ψηλά, στις 32.624 δολάρια.

Η Mercedes με τη σειρά της ζητά 14.940 δολάρια για το ίδιο ανταλλακτικό, τα οποία υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν και 11.715 δολάρια αν επιλέξει κανείς την ανακατασκευασμένη εκδοχή του κιβωτίου.