Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα γίνουν πιο φθηνά!


Τα ηλεκτρικά μοντέλα δεν πρόκειται να γίνουν πιο φθηνά, ούτε είμαστε κοντά στο να είναι τόσο φθηνά όσο τα αυτοκίνητα βενζίνης, λέει η Mercedes. Στην πραγματικότητα, οι πρώτες ύλες για τις μπαταρίες είναι ακριβές και τα επόμενα χρόνια αυτές μπορεί να γίνουν ακόμα ακριβότερες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 8/4/2022

Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται μπροστά σε μία τεράστια μεταμόρφωση τα τελευταία χρόνια. Η νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης είναι εδώ και όλα τα μοντέλα παραγωγής των κατασκευαστών αλλάζουν εκ βάθρων. Νέα κόστη εξέλιξης, έρευνας και ανάπτυξης πρέπει να υπολογιστούν με ακρίβεια για να μην ρίξουν τις εταιρείες στα βράχια.

Η βιομηχανία των ηλεκτρικών οχημάτων παράλληλα έχει αρχίσει να βιώνει τα πρώτα στάδια της αλματώδους ανάπτυξης που αναμένεται τα επόμενα χρόνια. Τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα παρουσιάζονται συνεχώς και με αυξανόμενη συχνότητα. Σε μεγάλο βαθμό, η αλματώδης ανάπτυξη των ηλεκτρικών μοντέλων οφείλεται στις τεράστιες μειώσεις που έχουν γίνει στο κόστος των μπαταριών ιόντων λιθίου. Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει μια σημαντική διαφορά στην τιμή για ένα ηλεκτρικό όχημα έναντι ενός αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης.

Σύμφωνα με τον Επικεφαλή Τεχνολογίας της Mercedes, Markus Schäfer, αυτό δεν θα αλλάξει σύντομα. Στην πραγματικότητα, τα EV μπορεί να μην γίνουν πολύ φθηνότερα τα επόμενα χρόνια. «Φτάνοντας σε μία τιμή μπαταρίας 50 δολαρίων ανά κιλοβάτ, αυτό θα οδηγούσε σε συγκρίσιμη βάση κόστους με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και σύγκλιση των τιμών, αλλά θα έλεγα ότι αυτό είναι ακόμα πολύ μακριά», δήλωσε ο CTO της Mercedes στο Road & Track. «Δεν το βλέπω αυτό με τη χημεία των μπαταριών που έχουμε σήμερα».

Η επίτευξη της λεγόμενης “price parity” (σύγκλισης των τιμών), είπε ο Markus Schäfer, απλώς δεν είναι δυνατή με καμία τρέχουσα εμπορικά διαθέσιμη τεχνολογία μπαταριών. Οι προσιτές υψηλής πυκνότητας μπαταρίες που απαιτούνται για να γίνει δυνατή η σύγκλιση των τιμών των ηλεκτρικών με τα συμβατικά μοντέλα είτε δεν υπάρχουν, είτε υπάρχουν μόνο σε αυστηρά ελεγχόμενες εργαστηριακές συνθήκες. Ακόμα και όταν ξέρουμε ποια θα είναι η κατάλληλη, η προσαρμογή της τεχνολογίας των μπαταριών για την αυτοκινητοβιομηχανία με τους υψηλούς όγκους παραγωγής που απαιτούνται και τις εξαιρετικά υψηλές απαιτήσεις ανθεκτικότητας, θα είναι μια διαδικασία που θα χρειαστεί πολλά χρόνια. Έτσι, ο Schäfer λέει ότι δεν μπορούν να υποσχεθούν ότι τα EV θα γίνουν φθηνότερα στο εγγύς μέλλον.

«Είναι ένα θέμα κρυστάλλινης σφαίρας να απαντήσουμε. Και θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα εξόρυξης πρώτων υλών και την παγκόσμια αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Επομένως, αυτοί είναι οι δύο κύριοι παράγοντες», είπε ο Chief Technology Officer της Mercedes.

Ενώ λοιπόν η αυξανόμενη ζήτηση για μεγάλα πακέτα μπαταριών βοήθησε μέσω των εξελίξεων στην κατασκευή και των οικονομιών κλίμακας, αυτή η τεράστια πλέον κλίμακα αποτελεί τώρα μια μεγάλη πρόκληση. Χάρη τόσο στην αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων όσο και στη συνεχή ανάπτυξη των ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, η ζήτηση για μπαταρίες λιθίου είναι συνεχώς σε αυξανόμενο ρυθμό και ξεπερνά κατά πολύ τη χωρητικότητα των σημερινών ορυχείων μετάλλων σπάνιων γαιών. Η γη έχει περισσότερα κοιτάσματα λιθίου, αλλά η μεταφορά τους στην βιομηχανία είναι περίπλοκη και δαπανηρή.  «Έτσι, η αναμενόμενη μείωση της τιμής των μπαταριών πολύ κάτω από τα 100 δολάρια ή ευρώ ανά κιλοβάτ, μπορεί να διαρκέσει περισσότερο», είπε ο Schäfer.

ΠΗΓΗ: Road & Track