Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα «σκοτώσουν» το αμάξωμα τριών όγκων


Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η πλήρης υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης θα σκοτώσουν τα παραδοσιακά σεντάν αμαξώματα τριών όγκων, σύμφωνα με τον επικεφαλής Σχεδιαστή της Daimler.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 14/9/2021

Η Daimler, όπως και οι όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές, όχι μόνο αναγκάστηκε να προσαρμοστεί στις αλλαγές και να επενδύσει σχεδόν τα πάντα στην ηλεκτροκίνηση, αλλά δήλωσε επίσης ότι θα σταματήσει την ανάπτυξη νέων plug-in υβριδικών οχημάτων λόγω της πολυπλοκότητάς τους.

Εστιάζοντας σε 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο Γερμανός κατασκευαστής βλέπει πώς αυτή η τεχνολογία θα επηρεάσει στο μέλλον αναπόφευκτα και τις αναλογίες των αυτοκινήτων, ειδικά τα sedan: «Η ηλεκτροκίνηση θα δώσει τέλος στο αμάξωμα τριών όγκων», δήλωσε ο Eπικεφαλής Σχεδιαστής της Daimler, GordenWagener.

"Οι αναλογίες των αυτοκινήτων θα αλλάξουν"

Ο Wagener επισημαίνει ότι τα premium ηλεκτρικά sedan υψηλής ποιότητας χρειάζονται μεγάλες μπαταρίες, γεγονός που επηρεάζει τον παραδοσιακό σχεδιασμό τους. Ένα σχέδιο που ο Eπικεφαλής Σχεδιασμού της Daimler θεωρεί ένα από τα πιο περίπλοκα στην υλοποίηση.

Ο λόγος γίνεται για το παραδοσιακό αμάξωμα τριών όγκων, αυτό που η σιλουέτα του αποτελείται από τρεις σαφώς καθορισμένους όγκους: το χώρο του κινητήρα (η περιοχή του καπό), το χώρο επιβατών και το πορτμπαγκάζ.

Το βλέπουμε με τη νέα Mercedes-AMG EQS (με πιο επιθετική εικόνα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες EQS) και τη Mercedes-Benz EQE, όπου το σχέδιο αναμιγνύεται με στοιχεία από χάτσμπακ, κουπέ και το κλασικό αμάξωμα του sedan.

«Αυτός είναι ο λόγος που καταλήξαμε σε αυτό το τολμηρό σχέδιο με τα μοντέλα EQ, επειδή φαίνεται κομψό. Έτσι η ηλεκτροκίνηση θα αλλάξει τις αναλογίες των αυτοκινήτων. Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι δεν θα μοιάζουν όλα μεταξύ τους, αλλά αυτός ο φόβος υπάρχει εδώ και περίπου 30 χρόνια», δήλωσε ο επικεφαλής Σχεδίασης της Daimler.

Βλέπουμε επίσης πώς το μπροστινό μέρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων γίνεται πιο ομοιογενές, λιγότερο επιθετικό και με λιγότερο χαρακτήρα καθώς εξαφανίζεται η ανάγκη εξαερισμού του κινητήρα.

«Είναι μέτωπα χωρίς πρόσωπα, λίγο ανώνυμα. Είναι όλα πολύ παρόμοια. Μοιάζουν επιθετικά; Όχι. Θέλουν να μοιάζουν περισσότερο με έναν υπερυπολογιστή με τροχούς», δηλώνει χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος Σχεδίασης της Daimler στο βρετανικό Top Gear.