Τα ηλεκτρικά θα έχουν υψηλότερα όρια ταχύτητας από τα συμβατικά στην Αυστρία


ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΜΕΛΕΤΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΙΑΣ ΕΙΧΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΙΔΕΕΣ.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 3/11/2018

Η μετατόπιση της αγοράς αυτοκινήτων προς τα ηλεκτρικά έχει να ξεπεράσει πολλούς σκοπέλους, με τις κυβερνήσεις να πρέπει να δώσουν σημαντικά κίνητρα για την αγορά τους. Κίνητρα που δεν θα είναι μόνο οικονομικά όπως φαίνεται, καθώς όπως φαίνεται υπάρχουν και άλλοι τρόποι να πειστούν οι καταναλωτές.

Η κυβέρνηση της Αυστρίας για παράδειγμα μελετά δύο ενδιαφέρουσες ιδέες για να ενισχύσει την αγορά των ηλεκτρικών μοντέλων. Ο πρώτος από αυτούς είναι η αύξηση του ορίου ταχύτητας των ηλεκτρικών οχημάτων από τα 100 km/h στα 130 km/h στην ζώνη των αυτοκινητοδρόμων της χώρας που ελέγχονται για την κατάσταση της μόλυνσης στον αέρα. Πρόκειται για περίπου 440 χιλιόμετρα αυστριακών αυτοκινητοδρόμων όπου όταν περάσει το όριο των ρύπων, η ανώτατη ταχύτητα των αυτοκινήτων περιορίζεται στα 100 km/h.

Σύμφωνα την υπουργό Περιβάλλοντος της Αυστρίας Elisabeth Kostinger, το μέτρο αυτό θα είναι ένα πρόσθετο κίνητρο στους τοπικούς οδηγούς να στραφούν προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην επόμενη αγορά τους. Μένει να ξεκαθαριστεί αν και τα υβριδικά θα ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

Ένα ακόμα μέτρο που μελετά η αυστριακή κυβέρνηση είναι να επιτρέπεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να χρησιμοποιούν τους λεωφορειόδρομους στην κίνησή τους στην πόλη. Ενώ παράλληλα υπάρχει και η σκέψη να παρέχεται δωρεάν πάρκινγκ σε συγκεκριμένες περιοχές. 

Τώρα αν όλα αυτά σας ακούγονται εντελώς μακρινά (σκεφτείτε τον Έλληνα οδηγό που θα πρέπει να υπακούσει στο όριο των 100 km/h για λόγους... περιβάλλοντος) το σίγουρο είναι ότι θα τα ακούμε όλο και πιο πολύ μέσα στα επόμενα χρόνια. Τα αυτοκίνητα αλλάζουν και μαζί τους πρέπει να αλλάξουν και πολλές παγιωμένες αντιλήψεις για το τι μπορούμε (και τι δεν μπορούμε πλέον) να κάνουμε μαζί τους.