Τα μελλοντικά φορτηγά της Mercedes θα είναι όλα ηλεκτρικά


Όπως και άλλοι κατασκευαστές έτσι και η Mercedes εξελίσσει για τα φορτηγά της ενεργειακές κυψέλες χωρίς όμως να ξεχνά τελείως τις μπαταρίες.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: MERCEDES TRUCKS
  • 17/9/2020

Η ηλεκτροκίνηση δεν θα περιοριστεί μόνο στα επιβατικά αυτοκίνητα αλλά και στα επαγγελματικά και μάλιστα τα πιο μεγάλα. Τουλάχιστον αυτό θεωρεί η Mercedes, η οποία παρουσίασε το GenH2-Truck της, που βασίζεται στο Actros και κινείται με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ενεργειακές κυψέλες που καταναλώνουν υδρογόνο.

Μέχρι στιγμή το Mercedes Gen2-Truck είναι πρωτότυπο, αλλά από το 2023 τα πρώτα μοντέλα προπαραγωγής θα δοκιμαστούν από πελάτες της γερμανικής εταιρείας προκειμένου η κανονική παραγωγή να ξεκινήσει το 2026.

Η ηλεκτροκίνηση με τον τρόπο που γνωρίζουμε από τα επιβατικά, δηλαδή με αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας σε μπαταρίες, είναι δύσκολη υπόθεση για τα φορτηγά ή τα λεωφορεία. Για λόγους μεγέθους αλλά και κόστος των μπαταριών με αποτέλεσμα όλοι οι κατασκευαστές να προσπαθούν να εξελίξουν ενεργειακές κυψέλες.

Έτσι στο Gen2-Truck η Mercedes πειραματίζεται με υγροποιημένο υδρογόνο ως καύσιμο για την ενεργειακή κυψέλη. Το μείον εδώ είναι πως το υδρογόνο υγροποιείται στους -253 βαθμούς Κελσίου, αλλά η γερμανική εταιρεία δεν δείχνει να προβληματίζεται από αυτό, μιας και ήδη αυτό γίνεται σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις.

Το Gen2-Truck έχει δύο δεξαμενές για το υγρό υδρογόνο, κατασκευασμένες από ανοξείδωτο ατσάλι και με χωρητικότητα 40 lt η καθεμία, ενώ η ενεργειακή κυψέλη αποδίδει 2 x 150 kW. Επιπρόσθετα η μπαταρία -έχει ενεργειακή χωρητικότητα 70 kWh- παρέχει για χρονικά περιορισμένο διάστημα άλλα 400 kW.

Η κίνηση εξασφαλίζεται από το eDrive που έχει εξελίξει η ίδια η Mercedes. Πρόκειται για ένα άξονα με έναν ή δύο ενσωματωμένους ηλεκτροκινητήρες και την αντίστοιχη μετάδοση.

Στο Gen2-Truck οι ηλεκτροκινητήρες είναι δύο και αποδίδουν συνεχώς από 230 kW, με μέγιστη ισχύ από 330 kW. Οι αντίστοιχες τιμές της ροπής είναι 3.154 και 4.142 Nm αντίστοιχα, ενώ η αυτονομία θα φτάνει μέχρι και τα 1.000 km.

Το δεύτερο ηλεκτρικό φορτηγό της Mercedes που βασίζεται στο Actros είναι το eActros Long-Haul που έχει ως πηγή ενέργειας μπαταρίες και αυτονομία 500 km. Και εδώ χρησιμοποιείται το eDrive που προαναφέραμε.

To τρίτο ηλεκτρικό φορτηγό λέγεται eConic, βασίζεται στο eActros αλλά έχει μικρότερη μπαταρία και λιγότερους ίππους καθώς προορίζεται κατά κύριο λόγο για αστικές μεταφορές. Η διάθεσή του αναμένεται το 2022.

Ακολουθήστε το CAR AND DRIVER στο GOOGLE NEWS για να μη χάνετε είδηση!