Τα SUV δεν φέρνουν την άνοιξη στην ευρωπαϊκή αγορά


ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΟΔΟ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΤΩΝ SUV ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ ΠΤΩΣΗ 2,5% ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 31/8/2019

Για άλλη μια χρονιά τα SUV δίνουν τον τόνο στις ευρωπαϊκές αγορές, σημειώνοντας για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς μια άνοδο της τάξης του 5,9% ή λίγο πάνω από 3 εκατομμύρια μονάδες. Μάλιστα το μερίδιο αγοράς τους ανέβηκε από το 33,2% που ήταν το αντίστοιχο περσινό διάστημα στο 36,1% και συνεχίζει προς τα πάνω.

Παρά την εκρηκτική τους άνοδο, τα SUV δεν φαίνεται να είναι ικανά να τραβήξουν και το σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς. Η πτώση των sedan, station wagon, coupe, cabrio και minivan έφθασε στο 6,7% στις 5.42 εκατομμύρια μονάδες, παρασύροντας όλη την αγορά προς τα κάτω, στις 8,48 εκατ. μονάδες.

Πάντως και μέσα στα SUV οι τάσεις είναι μοιρασμένες. Τα μεγάλα SUV είχαν πτώση 30% ενώ τα μικρότερα είχαν αλματώδη άνοδο 13%, με κάποια μοντέλα όπως το Dacia Duster, το VW T-Roc, το Ford EcoSport και το Seat Arona να σημειώνουν διψήφια άνοδο.

Η κατηγορία που τείνει να εξαφανιστεί είναι τα πολυμορφικά, τα οποία δεν έχουν πια παρά πολύ περιορισμένες πωλήσεις λόγω της ανόδου των SUV. Το ίδιο συμβαίνει και με τα coupe και τα cabrio, με τα πρώτα να χάνουν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους, ενώ τα ανοιχτά έπεσαν κατά 12%.

Πάντως τα ακριβά σπορ coupe κερδίζουν σε πωλήσεις, με την νέα BMW σειρά 8 να παίρνει κεφάλι στις πωλήσεις αυτής της κατηγορίας.

Τα ηλεκτρικά είναι αυτά που έχουν μεγάλη άνοδο, χάρη κυρίως στις πωλήσεις του Tesla Model 3 που έχει αλλάξει και τις ισορροπίες στην κατηγορία των μεσαίων premium sedan.