Τα SUV τείνουν να εξαφανίσουν πολλές κατηγορίες


Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΩΝ SUV ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ, ΟΔΗΓΕΙ ΑΡΚΕΤΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΑΠΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΑΛΛΟΤΕ ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 29/3/2020

Καθώς το παγκόσμιο κοινό δείχνει την σαφή και συνεχώς διογκούμενη αγάπη του για τα SUV οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε εξαιρετικά δυσχερή θέση να αναθεωρήσουν πολλά από τα σχέδιά τους για τις υπόλοιπες κατηγορίες.

Η ζήτηση για τα sedan, station wagon και τα hatchbacks έχει μειωθεί, οδηγώντας πολλά μοντέλα σητν κατάργησης. Σύμφωνα με την Jato Dynamics οι πωλήσεις αυτών των κατηγοριών ακολουθούν την κατιούσα σε όλο τον κόσμο.

Τα Sedan που ήταν το 24% παγκοσμίως το 2018 έπεσαν στο 23%, δηλαδή από 20,26 εκατ. μονάδες στα 18,88 εκατ. μονάδες. Τα συγκεκριμένα μοντέλα αντέχουν για ειδικούς λόγους στην Κίνα που είναι το 51% της αγοράς, με τις ΗΠΑ και Καναδά στο 22% και την Ευρώπη με την Λατινική Αμερική μόνο στο 6%

Το μέλλον προβλέπεται δυσοίωνο για την συγκεκριμένη κατηγορία, και μόνο η ηλεκτροκίνηση τύπου Tesla μπορεί να δώσει κάποια ανάσα. Τα hatchbacks έχασαν και αυτά μία μονάδα μέσα στο 2019, από 10,45 εκατ. μονάδες στα 9,25 εκατ. μονάδες.

Παραμένουν πάντως δημοφιλή στην Ευρώπη, όπου έχουν το 50% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων, αν και σημείωσαν και εκεί πτώση 7%. Μεγάλη πτώση σημείωσαν στην Κίνα, με 36% κάτω, στις 717.000 μονάδες μόλις. Στα hatchbacks κυριαρχεί η VW με δεύτερη τη Renault-Nissan και πιο πίσω τις Toyota και PSA.

Σε ότι αφορά τα station wagon, τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα καθώς έχουν πολλά κοινά με τα SUV οπότε υποφέρουν και περισσότερο από απώλειες. Η Ευρώπη είναι η μεγαλύτερη αγορά για αυτά τα αυτοκίνητα, έχοντας το 70% των παγκοσμιων πωλήσεων.