Τελικά ο καινούργιος κινητήρας της Maserati.. μήπως και δεν είναι τόσο καινούργιος;


ΜΠΟΡΕΙ Η MASERATI ΝΑ ΜΗΝ ΕΞΕΛΙΞΕ ΤΟ ΝΕΟ ΤΗΣ V6 ΑΠΟ ΛΕΥΚΟ ΧΑΡΤΙ ΑΛΛΑ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΗΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: MASERATI
  • 7/7/2020

Ο κινητήρας που παρουσίασε την προηγούμενη εβδομάδα η Maserati προορίζεται καταρχήν για το νέο της supercar, το MC 20 και σύμφωνα με την εταιρεία της Modena είναι ο πρώτος που έχει εξελίξει εδώ και μια εικοσαετία. Είναι όμως ακριβώς έτσι τα πράγματα;

Οι ειδικοί του Road & Track διαπίστωσαν πως o συγκεκριμένος κινητήρας που ονομάζεται Nettuno έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά τόσο με τον F154, το V8 της Ferrari που κινεί μεταξύ άλλων και την SF90 Stradale αλλά και με τον εξακύλινδρο της Alfa Romeo. Tον 690T που χρησιμοποιείται στις Giulia και Stelvio GTA, κάτι όμως που δεν είναι έκπληξη μιας και στην ουσία πρόκειται για την εξακύλινδρη εκδοχή αυτού της Ferrari.

Έτσι λοιπόν η διάμετρος (88 mm) και η διαδρομή (82 mm) είναι ίδια και στα τρία σύνολα, ενώ υπάρχουν και κοινά κατασκευαστικά στοιχεία. Από τη θέση των αισθητήρων του εκκεντροφόρου μέχρι π.χ. τη θέση του φίλτρου λαδιού, ενώ από το video που έδωσε στη δημοσιότητα η Maserati φαίνεται πως το μπλοκ, πέρα από τους δύο κυλίνδρους λιγότερους, είναι ταυτόσημο με αυτό του κινητήρα της Ferrari.

Διαφορές υπάρχουν στην κυλινδροκεφαλή που έχει πράγματι εξελιχθεί από τη Maserati, στη σχέση συμπίεσης που είναι 11,0:1, στην ύπαρξη δύο μπουζί ανά κύλινδρο αλλά και στον προθάλαμο συμπίεσης.