Τέλος εποχής για την Lada και το Niva


Όχι η Lada δεν θα κλείσει ως εταιρία. Αλλά το ίδιο μας κάνει αφού η παρουσία της στην βασική αφορά της γηραιάς ηπείρου θα τερματιστεί εντελώς.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: LADA
  • 2/6/2020

Η Lada είναι μια από τις πιο γνωστές εταιρίες και στην χώρα μας. Ακόμη και αν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που τα αυτοκίνητα της ήταν διαθέσιμα και επίσημα στην ελληνική αγορά. Ωστόσο, οι καιροί έχουν εκμοντερνιστεί σε βαθμό που δεν θα μπορούσε να ακολουθήσει η ρωσική εταιρία που ανήκει στην Avtovaz. Η οποία με την σειρά της ανήκει στην Renault.

Το τελευταίο κρατήστε το μιας και το Niva δεν θα σταματήσει να διατίθεται στην Ευρώπη λόγω ρύπων (ο 1.700άρης του πληροί τις προδιαγραφές) αλλά επειδή οι πωλήσεις του επισκιάζουν το Duster. Και ως γνωστό η Dacia ανήκει στην Renault και όπως μπορεί να καταλάβει κανείς αυτός ο «κανιβαλισμός» μάλλον είναι ασύμφορος αφού το Niva είναι αρκετά φτηνότερο και με προφανώς καλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες.

Το συμπέρασμα είναι πως το Niva που πωλείται και στην Γερμανία θα σταματήσει να είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη με εξαίρεση την χώρα της κατασκευής του και κάποιες της Ανατολικής (Ευρώπης). Πάντως θα συνεχίσει να δίνει το "παρών" στον υπόλοιπο κόσμο και σε χώρες με χαμηλό βιοτικό επίπεδο. Από την Αίγυπτο μέχρι την Χιλή, από το Καζακστάν μέχρι την Ιορδανία και σε πολλές άλλες όπου την μεταφορική διέξοδο θα μπορούσε να δώσει μόνο ένα οικονομικό και ικανό 4x4.