Τέλος η απόσυρση και τα τέλη βάσει κυβικών


ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ, ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ, ΤΑ ΤΕΛΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ ΙΧ. ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ  ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΕΘΟΥΝ ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ.

  • 25/5/2015

Το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε ότι προχωρά σε δραστικές αλλαγές στη φορολόγηση των αυτοκινήτων και για το λόγο αυτό αρχίζει διάλογο με τους φορείς της αγοράς. Στις προθέσεις της κυβέρνησης βρίσκονται: 

1. Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι' αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.

2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχος στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.

3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα τέλος περιβάλλοντος.

4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.

5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.

6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).

Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο σημειώνει σε σχετική ανακοίνωση ότι προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.