Τέλος στη δικαστική διαμάχη Citroen-Polestar για το σήμα – Πώς έκλεισε η υπόθεση;


Οι δύο εταιρείες μετά από μία δικαστική διαμάχη που κράτησε τρία χρόνια... θάβουν το τσεκούρι του πολέμου και έτσι η DS θα μπορεί εφεξής να προωθεί τα μοντέλα της στη γαλλική αγορά. 

  • 5/9/2022

Μια διαμάχη που κράτησε σχεδόν τρία χρόνια, ανάμεσα στη Citroen και την Polestar, φαίνεται πως έφτασε στο τέλος της σύμφωνα με δημοσίευμα της Le Monde. Η Citroen το 2019 είχε σύρει στα δικαστήρια τη θυγατρική της Volvo κατηγορώντας την ότι το σήμα που έχει επιλέξει είναι παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιεί η ίδια. 

Το 2017 η Polestar αποφάσισε να αποχωρήσει από την "ομπρέλα" της Volvo και να προχωρήσει στην παραγωγή δικής της σειράς αυτοκινήτων παρουσιάζοντας το σήμα που θα τα συνοδεύει. Αυτό ήταν δύο σιρίτια τοποθετημένα το ένα δίπλα στο άλλο που σχημάτιζαν ένα αστέρι, “παίζοντας” με την ονομασία της εταιρείας.

Η Citroen άμεσα κινήθηκε νομικά θεωρώντας ότι η Polestar έκλεψε στοιχεία από το δικό της logo ενώ λίγο καιρό μετά και η θυγατρική DS μπήκε στον... δικαστικό χορό υποστηρίζοντας ότι το σήμα της σουηδικής φίρμας έχει κλέψει στοιχεία και από τον δικό της σχεδιασμό.

Το 2020 το δικαστήριο αποφάσισε πως δεν υπάρχουν πολλά κοινά σημεία ανάμεσα στα δύο logos. Ωστόσο κρίθηκε ότι δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να προκαλέσει σύγχυση στο αγοραστικό κοινό και για αυτόν τον λόγο οι Σουηδοί κλήθηκαν να πληρώσουν πρόστιμο 150.000€, ενώ την ίδια στιγμή τούς απαγορεύτηκε να το χρησιμοποιούν στη Γαλλία, καταστρέφοντας όλες τις διαφημιστικές καμπάνιες που είχαν προγραμματίσει.

H Citroen προσπάθησε το επόμενο διάστημα να μεταφέρει την υπόθεση και στις Βρυξέλλες αποσκοπώντας σε μία απαγόρευση που θα αφορά στο σύνολό της την ευρωπαϊκή αγορά ωστόσο δεν το κατάφερε. Παράλληλα η Polestar πέρασε στην αντεπίθεση κατηγορώντας τη Citroen ότι έχει αντιγράψει τον σχεδιασμό στις ζάντες σε μια σειρά από μοντέλα της.

Όπως αναφέρει η Le Monde οι δύο εταιρείες αποφάσισαν να θάψουν τσεκούρι του πολέμου, χωρίς ωστόσο να είναι γνωστοί οι όροι της μεταξύ τους συμφωνίας και έτσι η Polestar θα μπορεί εφεξής να προωθεί κανονικά τα μοντέλα της και στη γαλλική αγορά. 

Πηγή: Le Monde