Tesla Model 3: Πόσο επηρεάζεται η αυτονομία του από την εξωτερική θερμοκρασία;


Σε μία δοκιμή που διεξήχθη στη γειτονική Ιταλία, ένα Tesla Model 3 κατάφερε να απωλέσει πάνω από το 23% της αυτονομίας του, στην ίδια διαδρομή, τον Ιανουάριο, έναντι του Οκτωβρίου!

  • 15/10/2020

Οι ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η επιρροή των καιρικών φαινομένων επάνω τους είναι κάτι γνωστό. Πόσο όμως μπορεί πραγματικά να επηρεάσει έναν συσσωρευτή το κρύο; Οι άνθρωποι του InsideEVs στην Ιταλία αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν μία μικρή δοκιμή, με ένα Tesla Model 3 SR .

Χρησιμοποιώντας το ίδιο αυτοκίνητο, με διαφορετικά όμως ελαστικά (καλοκαιρινά και χειμερινά) και τον ίδιο οδηγό, έκαναν από δύο φορές, δύο διαφορετικές διαδρομές. Μία στην κίνηση της Ρώμης και μία μεταξύ Ρώμης-Forlìroute. Η πρώτη εξ αυτών πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο, με θερμοκρασίες που συχνά έπεφταν κάτω από τους 10 βαθμούς Κελσίου, ενώ η δεύτερη μία ηλιόλουστη μέρα του Οκτωβρίου, με θερμοκρασία περίπου 20 βαθμών.

Το αποτέλεσμα ήταν αρκετά ενδιαφέρον, καθώς στο δεύτερο γύρο, του Οκτωβρίου, η μέση κατανάλωση που επιτεύχθηκε ήταν 11.9 kWh/ 100 km. Αντιθέτως, τον Ιανουάριο για την ίδια διαδρομή η μέση τιμή ήταν 14.7 kWh/ 100 km, αισθητά υψηλότερη. Για την ακρίβεια, κρίνοντας από το συσσωρευτή του αυτοκινήτου, μιλάμε για μία μείωση στην αυτονομία της τάξης των 100 περίπου χιλιομέτρων!

Για τη διαφορά αυτή υπάρχει μία σειρά παραγόντων που παίζουν ρόλο. Κατ’ αρχήν, τον Ιανουάριο νυχτώνει πιο νωρίς και άρα ο οδηγός θα πρέπει να ανάψει τα φώτα του, που τραβάνε ένα μικρό ποσοστό ενέργειας. Λόγω, δε, του ψύχους, αναγκάζεται να ανάψει και το σύστημα θέρμανσης, που τραβάει πολύ περισσότερη ενέργεια. Για ένα συμβατικό κινητήρα αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα, καθώς εκμεταλλεύεται τη θερμότητα που παράγεται από την καύση. Εδώ όμως θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν ηλεκτρικές αντιστάσεις για αυτή τη δουλειά.

Κάποια μικρή διαφορά πιθανά να προκύπτει και από τα ελαστικά, τη μερίδα όμως του λέοντος έχει η ίδια η θερμοκρασία λειτουργίας του συσσωρευτή. Είναι γνωστό ότι τα ηλεκτρικά οχήματα επηρεάζονται αρκετά από τις εξωτερικές θερμοκρασίες, με τις μπαταρίες τους να χάνουν ένα σημαντικό μέρος της απόδοσής τους σε κρύα κλίματα.

Παλαιότερες δοκιμές από άλλους φορείς έδειξαν στο πρόσφατο παρελθόν ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να μειώσει την αυτονομία του ακόμα και κατά 50% σε δριμύ κρύο -6,6 βαθμών Κελσίου! Φυσικά, όσο εξελίσσεται η τεχνολογία τα κελιά των συσσωρευτών θα γίνονται πιο απρόσβλητα από εξωτερικούς παράγοντες. Μέχρι τότε, όμως, το που μένει και κινείται κανείς θα παίζει και αυτό το ρόλο του για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.