Tesla: «Τα αυτοκίνητα δεν επιταχύνουν μόνα τους και αναίτια»


H ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (NHTSA) ΘΑ ΔΙΕΞΑΓΕΙ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΤΙΣ ΑΙΤΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΑΦΝΗ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΤΗΣ TESLA.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 21/1/2020

Τα τελευταία περίπου επτά χρόνια, η αυτοκινητική επικαιρότητα ασχολείται σχετικά συχνά με την περίπτωση αυτοκινήτων της Tesla τα οποία προκαλούν ατυχήματα και δυστυχήματα εξαιτίας της απότομης –και άνευ προθέσεως του οδηγού– επιτάχυνσης. Συγκεκριμένα, η αμερικανική Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας και Κυκλοφορίας («NHTSA») έχει λάβει 127 αιτήσεις από οδηγούς κάποιου μοντέλου της Tesla οι οποίοι ενεπλάκησαν σε ατύχημα έπειτα από ακούσια επιτάχυνση του οχήματός τους. 

Τα συμβάντα αφορούν περιπτώσεις από το 2012 έως πρόσφατα και στελέχη της Tesla έχουν δηλώσει ότι θα συνεργαστούν με τις αμερικανικές αρχές στην έρευνα. Στις αιτήσεις που έχουν κατατεθεί αναφέρεται ως αιτία των ατυχημάτων η άξαφνη και απρόσμενη επιτάχυνση του οχήματος. Η Tesla έχει παραδεχθεί ότι έχει λάβει και η ίδια αναφορές για ατυχήματα και όταν εξέτασε τα αυτοκίνητα που ενεπλάκησαν δεν διαπίστωσε κάποια δυσλειτουργία του συστήματος αυτόνομης οδήγησης «Autopilot» που αυτά διαθέτουν. 

Όπως δήλωσε στέλεχος της εταιρείας «τα αυτοκίνητα επιταχύνουν μόνον όταν λάβουν την αντίστοιχη εντολή από τον οδηγό, και επιβραδύνουν μόνον όταν αυτός πατήσει το πεντάλ του φρένου». Όπως τόνισε, υπάρχουν δύο ανεξάρτητοι μεταξύ τους αισθητήρες, ένας στο πεντάλ του γκαζιού και ένας για τα φρένα. Εάν το σύστημα διαπιστώσει δυσλειτουργία σε κάποιον από αυτούς, τότε κόβει τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Όπως είπε το στέλεχος της Tesla, αυτό συμβαίνει και στην περίπτωση που ο οδηγός πατήσει ταυτόχρονα τα δύο πεντάλ.