Test Drive: Ford EcoSport 1.5L EcoBlue 125 PS iAWD


Το είχαμε γράψει, το είχαμε πει σε κατά καιρούς παρουσιάσεις της Ford και να που τώρα έγινε πραγματικότητα! Η κατηγορία των συμπαγών αυτοκινήτων ελευθέρου χρόνου αποκτά το πρώτο της «γήινο» τετρακίνητο μοντέλο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 14/10/2018

Ο λόγος για το Ford EcoSport 1.5L EcoBlue Intelligent All Wheel Drive. Όσο μεγάλη είναι η κανονική του ονομασία άλλο τόσο μεγάλη είναι η σπουδαιότητα αυτού του μοντέλου, καθώς παρέχει κανονική τετρακίνηση σε ένα αυτοκίνητο που, ούτως ή άλλως, είχε τα κατασκευαστικά και ποιοτικά φόντα να διαθέτει κάτι τέτοιο.

Κι αν μέχρι σήμερα, το EcoSport έχει κερδίσει με το σπαθί του την αναγνώριση (κάτι διόλου εύκολο με την προϊστορία του και τον ανταγωνισμό της κατηγορίας του), τώρα κερδίζει και τις εκτός δρόμου εντυπώσεις. Στο ίδιο, λοιπόν, σκαρί εμφανισιακά, αυτό το δυναμικό μυώδες και υψηλό αμάξωμα, μπήκε ακόμη πιο προηγμένη τεχνολογία κινητήρα και κίνησης την οποία ξέρουμε ότι αδημονείτε να μάθετε.

Το Intelligent All Wheel Drive ως σύστημα το έχουμε δει και στο Ford Kuga με το οποίο μοιράζονται τα ίδια εξαρτήματα. Δεν διαθέτει κάποιο διακόπτη για επιλογή 2WD ή AWD. Αξιολογεί το επίπεδο πρόσφυσης των τροχών στο δρόμο λαμβάνοντας υπόψη την περιστροφή του τροχού, τη ροπή, την πιθανότητα απώλειας πρόσφυσης και άλλα δυναμικά χαρακτηριστικά και μπορεί να προσαρμόσει την κατανομή ροπής σε λιγότερο από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου ή να μεταφέρει όλη τη ροπή εμπρός ή πίσω, σε οποιοδήποτε ποσοστό.

Το σύστημα κατανέμει τη ροπή αδιάλειπτα μεταξύ των τεσσάρων τροχών αν και υπό φυσιολογικές συνθήκες –για τους προφανείς λόγους της οικονομίας και της μείωσης των φθορών– το αυτοκίνητο είναι προσθιοκίνητο. Επίσης, ένα από τα χαρακτηριστικά του συστήματος είναι η αποφυγή της πρόωρης υποστροφής, σε περίπτωση πίεσης στην είσοδο μιας στροφής.

 

?υνατός και πολιτισμένος

Ο τετρακύλινδρος 16βάλβιδος turbo diesel 1.5L EcoBlue, από την άλλη, ανήκει στη νέα γενιά κινητήρων που παρουσίασε η Ford και στο Focus, με το βλέμμα στις βελτιωμένες επιδόσεις και τις μειωμένες εκπομπές CO2 . Πρόκειται, ουσιαστικά, για τον κινητήρα 2.0L EcoBlue της Ford με μείωση στη χωρητικότητα. Σε αντίθεση με άλλους diesel κινητήρες, στους οποίους εγχέεται ουρία για την εξουδετέρωση των εκπεμπόμενων οξειδίων του αζώτου (NOx), η Ford επέλεξε διπλό LNT (Lean NOx Trap), γλυτώνοντας έτσι από την έγνοια πλήρωσης με AdBlue.

Ενσωματώνει, επίσης, σχεδίαση μειωμένων τριβών με σπέσιαλ όφσετ στον στρόφαλο, επανακυκλοφορία καυσαερίων και εναλλάκτη νερού-αέρα για την εισαγωγή για πιο αποδοτική καύση και μειωμένους ρύπους.

Ακόμη, ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής για βελτιστοποιημένη αναπνοή κινητήρα, τούρμπο χαμηλής  αδράνειας, μεταβλητής γεωμετρίας για ταχύτερη και πιο αποδοτική υπερπλήρωση, αναλόγως φορτίου στο γκάζι, αλλά και υλικά και εξαρτήματα σχεδιασμένα για υψηλές θερμοκρασίες.

Επίσης, περιλαμβάνει σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης 6 μικροψεκασμών ανά κύκλο, πιο άμεσης απόκρισης, πιο αθόρυβο, και μεγαλύτερης ακρίβειας. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι οικονομία 10% στην κατανάλωση, καλύτερη απόδοση ροπής σε χαμηλές ταχύτητες, πιο άμεση απόκριση στο γκάζι αλλά και πιο ήσυχη λειτουργία. Όλη η παραπάνω πρόταση αληθεύει λέξη προς λέξη και πάμε να δούμε πως.

 

Soft ball

Η εκκίνηση δείχνει να κρύβει πολλή δύναμη και ροπή οι οποίες πνίγονται από την πολύ κοντή πρώτη σχέση, χαρακτηριστικό οποιουδήποτε καλού 4x4. Συνεχίζουμε τις αλλαγές ταχυτήτων με τον άριστο 6άρη επιλογέα και διαπιστώνουμε ότι η λειτουργία όντως είναι ομαλή, ήσυχη χωρίς ηχητικά ψεγάδια. Πάνω από τις 2.200 rpm υπάρχει μια έξαρση στην απόδοση αλλά όχι διάρκεια πάνω από τις 4.500 rpm, κάτι αναμενόμενο λόγω φύσης καυσίμου, κυβισμού και συμμόρφωσης στις νέες νόρμες ρύπων.

Με τα αποθέματα ροπής, όμως, τούτο το EcoSport καταφέρνει να είναι ταχύτερο από το βενζινοκίνητο 1000άρι αδέλφι του των 140 ίππων. Με προνοητική οδήγηση, λοιπόν, μπορείτε άνετα να κινηθείτε γρήγορα και να απολαύσετε και το διαφορετικό set-up της ανάρτησης μιας και ο πίσω άξονας δε φιλοξενεί ημιάκαμπτο αλλά πολλαπλούς συνδέσμους. Μπορείτε, λοιπόν, να νιώσετε λίγο διαφορετικό τον τρόπο μετατόπισης του αμαξώματος σε σλάλομ με ένα τυπικό για 4x4 σύστημα διεύθυνσης, αλλά το αυτοκίνητο θα παραμείνει πεισματικά κολλημένο στην άσφαλτο και στην πορεία που χαράξατε με έναν τρόπο που δεν θυμίζει κάποιο αυτοκίνητο «της σειράς».

Μπορείτε, μάλιστα, από τη μικρή έγχρωμη οθόνη πληροφοριών στον πίνακα οργάνων να δείτε την τετρακίνηση να λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο και να τη νιώσετε όταν θα βγείτε εκτός ασφάλτου. Εδώ, το πεδίο δράσης του τετρακίνητο EcoSport είναι λαμπρό, συνεπικουρούμενο από τα Goodyear EfficientGrip.

Eίναι πραγματικά απίθανος ο τρόπος που καταπίνει κακό ανάγλυφο, μια δύσκολη ανηφοριά, ένα πέρασμα από λόφο. Κάνει αρκετά, μεγαλύτερα αυτοκίνητα να… «χαζεύουν» με τις ικανότητές του να ξεπερνά έναν ήπιο «στίβο μάχης», προσόν που κανένα προσθιοκίνητο με συστήματα ESP δεν μπορεί να καυχηθεί ότι διαθέτει.

Σε όλη αυτήν την επίδειξη ικανοτήτων, η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 6,9 l/100km, ενώ και το επίπεδο θορύβου και κύλισης είναι καλό, αν και το πρώτο είναι υψηλότερο από το EcoSport με τον EcoBoost κινητήρα. Κατά τα άλλα, να αναφέρουμε όσα ήδη έχουμε δει.

 

Κορυφαίο σύνολο

Ανάγλυφο καπό, μεγάλη, τραπεζοειδής μάσκα, πολυεστιακούς προβολείς, τα σχέδια του πίσω προφυλακτήρα και η macho μάσκα εμπρός της έκδοσης ST-Line που ήταν και είναι ελκυστικά, ειδικά στην όμορφη διχρωμία η οποία «κόβει» λίγο από το ύψος του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό, η μεταστροφή στη σχεδίαση όλων των Ford φαίνεται κι εδώ με εύχρηστα χειριστήρια και μαλακά υλικά, Ford SYNC 3 συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, που λειτουργεί με κινήσεις pinch & swipe. Επίσης, ο οδηγός θα εκτιμήσει το κανονικό χειρόφρενο και μια πλειάδα εξοπλιστικών στοιχείων της έκδοσης ST-Line όπως ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, προβολείς Bixenon, Blind Spot Information System, Cruise control, Electronic Stability Control, Ford Keyfree System, αισθητήρες παρκαρίσματος, Hill Start Assist, κάμερα οπισθοπορείας, Roll Stability Control και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
Ford ECOSPORT 1.5L EcoBlue 125 PS iAWD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ85

Οι χώροι τυπικοί για το μέγεθος του αυτοκινήτου με 2,519 μέτρα μεταξονίου διαθέτουν αρκετό αέρα για τα κεφάλια, ενώ στο ανανεωμένο EcoSport υπάρχει πλέον και ανταγωνιστικός χώρος αποσκευών, παρότι η θύρα εκεί εξακολουθεί και ανοίγει στο πλάι. Τα δε φρένα μαζί με το καλό σετ ελαστικών πέτυχαν πολύ καλές αποστάσεις ακινητοποίησης.

Είναι αυτό που θέλαμε από τη Ford για το EcoSport, το οποίο ανακηρύσσεται ως το πιο ικανό συμπαγές SUV (και όχι crossover). Με γωνία προσέγγισης / αναχώρησης 21°/33,3°, αντίστοιχα, και απόσταση από το έδαφος 160 mm (εδώ μας τα χάλασε λίγο η diesel έκδοση καθώς μειώθηκε η απόσταση), με την τετρακίνηση, τις αναρτήσεις, τα πλούσια αποθέματα ροπής και τον Ford οδηγικό χαρακτήρα, το EcoSport iAWD είναι ένα σπάνιο είδος, στιβαρό, καλοεξοπλισμένο και ικανό.

Και παρά το διαφορετικό του «πράγματος», η βασική τιμή του είναι εξαιρετικά ελκυστική (τα 25.672 ευρώ του ST-Line, όχι). Το τετρακίνητο συμπαγές SUV αποτελεί ένα «σπάνιο είδος» μέσα στην οικογένεια αυτοκινήτων ελευθέρου χρόνου της Ford που απευθύνεται στους πραγματικούς λάτρεις των αποδράσεων (και όχι απλά των εκδρομών) αλλά που ?ευτέρα-Παρασκευή θα χρειαστούν τον αξεπέραστο αστικό του –λόγω διαστάσεων- χαρακτήρα. Συστήνεται ανεπιφύλακτα.

 
 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Ford ECOSPORT 1.5L EcoBlue 125 PS iAWD 2018   TIMH €21.509   ΤΕΛΗ €152,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 92(125)/3.600  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,3 sec, τελική 181 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,8 L/100km, 127 g/km

Ford ECOSPORT 1.5L EcoBlue 125 PS iAWD 2018

ΥΠΕΡ TEΤΡΑΚΙΝΗΣΗ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ, ΠΟΡΤΑ ΠΟΥ ΑΝΟΙΓΕΙ ΣΤΟ ΠΛΑΙ