Θα υπάρξει εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνα και στην αυτοκινητοβιομηχανία;


Αν υλοποιηθούν οι προθέσεις των κυβερνήσεων των ΗΠΑ και της Κίνας προβλέπονται δύσκολες μέρες για τις αυτοκινητοβιομηχανίες των δύο χωρών. Κυρίως αυτών των ΗΠΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 5/4/2018

Προς το παρόν τα πάντα είναι σε επίπεδο προτάσεων αλλά θεωρητικά τίποτα δεν μπορεί να εμποδίσει τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Donald Trump και την ηγεσία της Κίνας μα προχωρήσουν στο επόμενο βήμα. Το οποίο δεν είναι άλλο από την υλοποίηση των απειλών τους για επιβολή δασμών.

Την αρχή έκανε πάντως ο Trump ο οποίος ανακοίνωσε πως εξετάζεται η επιβολή δασμών σε προϊόντα αξίας 50 δις δολαρίων που εισάγονται στις ΗΠΑ από την Κίνα. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται εξαρτήματα καθοριστικά για την αυτοκινητοβιομηχανία, όπως για παράδειγμα καταλύτες, μπαταρίες λιθίου, μετατροπείς ροπής, καθώς και ολόκληρα οχήματα, όπως λεωφορεία και μοτοσυκλέτες.

Η απάντηση της Κίνας ήταν άμεση, καθώς και από την πλευρά της ανακοίνωσε την πρόθεση επιβολής δασμών σε προϊόντα Made in USA. Μεταξύ αυτών τόσο αυτοκίνητα όσο και αεροπλάνα.

Η εφαρμογή στην πράξη των προθέσεων θα αποδειχθεί κατά πάσα πιθανότητα καταστροφική για την αυτοκινητοβιομηχανία, ειδικά των ΗΠΑ. Και αυτό γιατί προκειμένου να μπορούν να λειτουργήσουν αποδοτικά και με κερδοφορία οιμ κατασκευαστές εξαρτώνται σε σημαντικό βαθμό από την παγκοσμιοποίηση, που στην προκειμένη εκφράζεται από ένα παγκόσμιο δίκτυο προμηθευτών. Στο οποίο φυσικά περιλαμβάνονται και κινεζικές εταιρείες, που κατά κανόνα ανήκουν και στις πιο φτηνές.

Ήδη η General Motors πήρε θέση στην φημολογία συνιστώντας αυτοσυγκράτηση. Η GM πέρα από το ότι χρησιμοποιεί εισαγόμενα εξαρτήματα εισάγει ήδη δύο μοντέλα στις ΗΠΑ από την Κίνα, ενώ π.χ. η Ford σκοπεύει να κάνει το ίδιο με το νέο Focus. Ταυτόχρονα και οι δύο είναι και εξαγωγείς στην Κίνα, ενώ σε περίπτωση επιβολής πρόσθετων δασμών θα έρχονταν αντιμέτωπες με κάθετη μείωση των πωλήσεών τους στην ασιατική χώρα.