Πτώση 17% στις πωλήσεις αυτοκινήτων, σε σχέση με πέρυσι, κατέγραψε η Ευρώπη κατά τον μήνα Ιούνιο, καθώς πωλήθηκαν συνολικά 1.054.807 οχήματα. Η επίδοση αυτή αποτελεί τη χειρότερη για τον Ιούνιο από το 1993.
Αντίστοιχα, σε επίπεδο εξαμήνου, μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου του τρέχοντος έτους, ολοκληρώθηκαν 5.537.670 πωλήσεις στην Ευρωπαϊκή αγορά, παρουσιάζοντας πτώση της τάξης του 14%. Το φαινόμενο αυτό οφείλεται στις ελλείψεις που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές, καθώς και την οικονομική αβεβαιότητα που επέφερε η πανδημία τα τελευταία 2,5 χρόνια.
Βέβαια, όπως είναι λογικό, δεν αντιμετωπίζουν όλοι οι κατασκευαστές την κατάσταση με τον ίδιο τρόπο. Φαίνεται ότι ο όμιλος Renault, και ιδιαίτερα η Dacia, δεν έχει επηρεαστεί τόσο όσο οι υπόλοιπες εταιρείες, καθώς κατέγραψε συνολικά, σε όλες τις θυγατρικές εταιρείες του, αύξηση της τάξης του 21% στο μερίδιο αγοράς του.
Οι Κινεζικές εταιρείες προσπέρασαν Suzuki, Mazda και Honda στις κατατάξεις Ιουνίου και είδαν τα κέρδη τους να αυξάνονται κατά 93%, με τις πωλήσεις να ανέρχονται στις 13.800, με πάνω από το 75% αυτού του αριθμού να οφείλεται στην MG.
Η μεγάλη επιτυχία της Dacia φαίνεται και στις μεμονωμένες επιδόσεις των μοντέλων, καθώς το DaciaSandero βρίσκεται στη δεύτερη θέση των 10 best-selling μοντέλων στην Ευρώπη για τον περασμένο μήνα, πολύ λίγο πίσω από το Peugeot 208 που τερμάτισε στην πρώτη θέση. Διπλή παρουσία της Dacia στη δεκάδα, με το Duster στην 5η θέση.
Όσον αφορά τα PHEV, το Ford Kuga βρέθηκε στην κορυφή της λίστας, με το Kia Sportage και το CUPRA Formentor να ακολουθούν.
Παρόλο που οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων σημείωσαν σημαντική πτώση, τάξης του 8%, η Tesla φαίνεται να κρατά τα σκήπτρα της ηλεκτροκίνησης, με δύο μοντέλα της στο top 3, το Tesla Model Y στην κορυφή, και το Tesla Model 3 στην τρίτη θέση. Μάλιστα, το Model Y κατέγραψε σχεδόν τις τριπλάσιες πωλήσεις σε σχέση με το μοντέλο που βρίσκεται στη δεύτερη θέση, το FIAT 500e.
Πηγή: JATO Dynamics